توصیه های مفید جهت کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام

سوالات مردم راجع به رژیم های لاغری

آگاهی مردم از  خطراتي که اضافه وزن براي سلامتيشان  به همراه دارد  سبب روی آوردن مردم به استفاده از  انواع  رژيم های لاغري شده است .بسياري از کساني که قصد کاهش وزن دارند يا افرادی که تمایل دارند وزن کم خود را حفظ کنند معمولا  ذهنشان با سوال هایی مانند  چه بخورند و چه نخورند يا چگونه بخورند و…مشغول است این مطلب توصیه های مفیدی جهت کاهش وزن ورسیدن به تناسب اندام دارد با ما همراه باشید تا جواب سوالاتاتتان را پیدا کنید

 

چگونه سریعا وزنمان را کم کنیم؟

 

توصیه های مفید در رژیم های کاهش وزن

۱-شاخص توده بدنی BMI

ابتدا  بدانيد شاخص توده بدني شما چند بايد باشد. سپس بر اساس آن وزنتان را کم کنید چرا که کم کردن بیش از حد وزن نیز خطراتی برای سلامتی شما دارد عددی که شاخص توده بدنی به شما می دهد نشانه سلامتی شما در وزن مناسب شما خواهد بود.

۲-مصرف غلات سبوس دار

مصرف غلات سبوسدار با  داشتن فیبر بالا و کالری کم نه تنها شما را سیر می کنند بلکه از پرخوری شما در طی روز جلوگیری می کنند .برنج قهوه ای، گندم و جو از این دسته اند.

۳-مصرف میوه وسبزیجات

چند وعده در روز  از انواع ميوه‌ ها و سبزيجات رنگارنگ بخوريد به وسیله این گروه از هرم غذایی  تمام آنتي‌اکسيدان‌هاي سالم، ويتامين‌ها، مواد معدني و فيبر را به بدنتان می رسانید.

۴-مصرف لبنیات

مصرف دو تا سه وعده  لبنيات کم‌چرب يا بدون چربي در طی روز سبب  قوي کردن استخوان‌ ها و دندان‌ هايتان شده و به سرعت بخشیدن کاهش وزنتان کمک مي‌کند.

۵-آجیل بخورید

چهار تا پنج مرتبه در هفته انواع مغزدانه‌ها و آجيل را به رژيم غذايي خود اضافه کنيد. چرا که  منابعي سرشار از پروتئين و چربي‌هاي سالم محسوب مي‌شوند.

۶-گوشت قرمز کمتر بخورید

اگر قصد خوردن گوشت داريد سراغ گوشت ماهي، مرغ و بوقلمون  و خلاصه گوشت سفید بروید و مصرف گوشت قرمز را محدود کنید.با این کا نه تنها سلامتیتان را حفظ می کنید بلکه کاهش وزن خوبی نیز خواهید داشت.

۷-پیاده روی کنید

۳۰ دقيقه ورزش  در طی روز تا حد زيادي مي‌تواند  به لاغری سریع شما کمک کند .پیاده روی ورزش آسان و کم هزینه بوده و روزانه با نیم ساعت پیاده روی از فوائد مفید آن در کاهش وزن و فشار خون بهره ببرید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *