توصیه های مفید در درمان دائمی لک های صورت

1-نوع مزاج جهت درمان لک های صورت

افرادی که طبع آنها  سرد و خشک می باشد عموما پوست های پر لک تری خواهند داشت. به همین دلیل این افراد باید از مصرف  بادمجان، عدس، گوشت گوساله، ترشیجات، سرکه، غذاهای کنسروی، غذاهای مانده  و کلا غذاهای دارای طبع سرد  پرهیز کنند.

درمان لک های صورت

2-نحوه صحیح تغذیه 

نوع غذا  وشیوه تغذیه در  شکل ظاهری پوست ،شفافیت پوست یا پرلک شدن آن بسیار موثر است.  درواقع شیوه تغذیه صحیح می تواند صورت شما را از لک پاک کند. برای این کار باید غذا سر وقت و منظم خورده شده و خوب جویده شود. اگر گاهی ناهار می خورید و گاهی نه یا ساعت مشخصی برای غذا خوردن تان ندارید، باید منتظر لکه ها باشید.بهتر است سر سفره به یک غذا اکتفا کنید و چند نوع غذا را با هم نخورید. از خوردن ترشی ،ماست، نوشابه و سالاد همراه با غذا پرهیز کنید؛ چون به کیفیت غذا لطمه می زنند. می توانید این مواد غذایی را به عنوان میان وعده و با فاصله یکی، دو ساعت از غذای اصلی بخورید. تنها سبزیجاتی مثل ریحان و جعفری که به هضم غذا کمک می کنند مجازند کنار غذا قرار بگیرند.

3- استفاده از ماسک های گیاهی 

با استفاده کردن از  ماسک های گیاهی  لک های صورت  خود را از بین ببرید یکی از این ماسک ها  ماسک آرد باقالی، می باشد این ماسک  از ترکیب پودر باقالی دو قاشق غذاخوری، سرکه یک قاشق مرباخوری و آب پنج قاشق غذاخوری  تشکیل شده است .
این مواد را با هم مخلوط کنید و روی لک ها و قسمت هایی از پوست که کدر هستند، بگذارید. از یک ربع تا نیم ساعت می توانید ماسک را روی صورت بگذارید. درواقع این ماسک هرچه بیشتر روی پوست بماند اثر سفیدکنندگی بیشتری دارد. بعد از این مدت با استفاده از یک پنبه آغشته به گلاب، به آرامی ماسک را از روی صورت پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *