جو چه خواصی دارد؟

جو دارای  هشت آمینو اسید ضروری برای بدن  است و می تواند به عنوان یک منبع پروتئین کامل در رژیم غذایی افراد معرفی شود.همپنین  جو یک منبع عالی برای فیبرهای محلول و نامحلول است و تمامی این خواص نشان دهنده آن است که جو سرشار از مزایای زیاد برای سلامتی بدن است. شما می توانید در سوپ، سالاد خود  ازجو استفاده کنید.در این مطلب شما را با اهمیت مصرف جو در داشتن سلامتی آشنا می کنیم.

خواص جو در سلامتی

1-سلامتی دستگاه گوارش با مصرف جو

جو سرشار از فیبر است و می‌تواند بدن شما را از سموم مختلف پاک سازی کرده و  منبع سوختی برای باکتری‌ های خوب موجود در روده محسوب شود . این باکتری‌ ها منجر به تولید  اسید بوتیریک  که در تغذیه  سلول‌ های روده نقش دارد شده و در سلامت کلی روده بسیار موثر است. مصرف جو با تسهیل حرکات دودی شکل روده ها از بروز یبوست جلوگیری کرده و  از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و بواسیر تا حدود زیادی پیشگیری می کند.

2-جلوگیری از تشکیل سنگ های صفراوی با جو

جو با داشتن منبع غنی از  فیبر نامحلول در  کاهش ترشح اسید صفراوی و  افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح تری گلیسیرید موثر است در نتیجه با اثر گذاری بر بخش های ذکر شده می تواند از بروز سنگ های صفراوی جلوگیری کند.

3-جو و جلوگیری از پوکی استخوان

جو منبع غنی از فسفر و مس و کلسیم  بوده که  در درمان و نگهداری از استخوان و دندان ها و جلوگیری از پوکی استخوان موثر است. میزان کلسیم موجود در این ماده غذایی 10برابر شیر بوده و در  محافظت از استخوان‌ها بسیار سودمند است . منگنز موجود در جو  به همراه ویتامین B  می‌تواندبه خوبی از استخوان های ما محافظت کرده و استحکام آن ها را تامین نماید.

4-تقویت سیستم ایمنی با مصرف جو

جو با دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین C در تقویت  سیستم ایمنی ماده مفیدی محسوب می شود. وجود دو عنصر آهن و مس سبب جلوگیری از کم خونی و افزایش حجم خون و تشکیل هموگلوبین و گلبول‌ های قرمز خون می شود و مقاومت بدن را در برابر عوامل بیماری زا افزایش می دهد.

5-جلوگیری از ابتلا به دیابت با مصرف جو

جو  به علت داشتن فیبر بالا ویتامین‌ های ضروری و مواد معدنی مفید  در کنترل  دیابت نوع ۲ مفید بوده  و می‌تواند جذب گلوکز را کندتر کند. مصرف جو در افرادی با مقاومت به انسولین، می‌تواند سطح گلوکز را کاهش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *