خواب بیشتر پوست بهتر

افرادی که دست کم هشت ساعت در شبانه روز می خوابند احساس بهتری دارند .خواب شبانه کافی نقش زیادی در بهبود چهره شما دارد واگر تمایل دارید که پوست جوان وسالمی داشته باشید باید ساعت خواب شبانه تان بین 7 تا 9 ساعت باشد. در این مطلب با تاثیرات خواب خوب بر روی پوستتان آشنا می شوید.

1-ارتقاء تندرستی

پوست بدنتان در معرض عوامل مخرب زیادی (آلودگی ها ،اشعه ماورائ بنفش و…)قرار دارد .وقتی خواب هستید ،بدن نقاط آسیب دیده پوست را ترمیم می کند .خواب شبانه عمیق وراحت سبب می شود جریان خون اکسیژن مورد نیاز برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست را تامین کند.

2-کاهش چین وچروک ها و سیاهی زیر چشم ها

افرادی که نمایان شدن چین وچروک وسیاهی در زیر چشم هایشان ارثی است هم می توانند با خواب کافی وراحت شبانه این مشکلات را کنترل نمایند.

3-از بین رفتن مشکلات

خواب شبانه مناسب به شما در کاهش آکنه واگزما وحتی کنترل این بیماری ها کمک فراوانی می کند .بروز برخی از نارسایی های پوستی با مشکلات روحی وروانی مرتبط اند و وقتی مضطرب هستید و از کمبود خواب رنج می برید عود می کنند.

4- داشتن ظاهر جوان تر

خواب شبانه پروسه پیر شدن پوست را کند می کند .در عمیق ترین مرحله خواب بدن بیشترین میزان هورمون رشد که تاثیر بسیار زیادی در ترمیم بافت ها وسلول ها را دارد ترشح می کند .وقتی خوابید بدنتان کلاژن (پروتئینی که سبب ارتجاعی شدن پوستتان می شود )را تازه تولید می کند.

داشتن پوست خوب با خواب خوب

چند توصیه برای خواب راحت

1-پاک کردن صورت

قبل از خواب همیشه آرایش چشم وصورتتان را پاک کنید .مواد شیمیایی درون ریمل سایه وکرم پودر به داخل پوست نفوذ بیشتری کرده وسبب بروز حساسیت های پوستی وجوش صورت می شوند.

2-مرطوب کردن دستها وپاها

قبل از خواب حتما از کرم های مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

3-رها کردن موها

با موهای بسته هرگز نخوابید اگر موهایتان بلند است حتما کلیپس را از سرتان برداشته وبا موهای آزاد وباز به رختخواب بروید.

4-طاقباز بخوابید

این نحوه خوابیدن به تقسیم یکنواخت وزن در اندام های بدن کمک می کند وبرای جلوگیری از چین وچروک صورت بهتر است به پهلو نخوابید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *