خوراکی های بهاری را فراموش نکنید

بهار فصل تغییر طبیعت والبته خلق وخوی افراد است.در فصل بهار نور خورشید شدیدتر از پیش می تابد ووضعیت آب وهوا تغییر می کند.در چنین شرایطی متناسب با تغییرات جوی بدن برای حفظ سلامت خود باید غذایی خاص را مصرف کند تا دچار احساس ضعف وسستی نشود.برای تسکین درد های التهابی وکمک به رفع بی حالی های مخصوص فصل بهار مصرف این مواد غذایی به شما پیشنهاد می شود.

1-حبوبات و سبزیجات

برای این که در فصل بهار سرحال باشید و بتوانید از سستی و خواب آلودگی این فصل رها شوید حتما صبحانه ای سبک که شامل آبمیوه ویا چند تکه تازه میوه میباشد مصرف کنید برای ناهار وشام  هم از انواع لوبیای تازه ،جوانه های ماش ،لوبیا ،عدس وسبزیجات سبز رنگ جوان مانند ریحان ،کرفس ،کاهو،کدو،کلم،مارچوبه و اسفناج استفاده نمایید.

خوراکی های فصل بهار

2-زردچوبه

رنگدانه اصلی زردچوبه کارکامین است که خاصیت آنتی اکسیدانی قوی وضد التهابی دارد .مصرف زردچوبه برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز و سندروم روده تحریک پذیر ورفع احساس سستی و کسالت در فصل بهار بسیار موثر است.

download (1)

3-فلفل قرمز

این ماده سرشار از ویتامین ث بوده و کمک به بهبود سریع بافت های آسیب دیده بدن می کند.این ماده تند به عنوان یک ضد التهاب عمل کرده و سرشار از فلاونوئیدهاست که باعث افزایش انرژی در بدن و کاهش التهاب می شوند.

 

فلفل قرمز ورفع التهابات

4-زنجبیل

این ماده سرشار از آنتی اکسیدان های قوی بوده و خوردن آن به انسان احساس گرمی و نشاط می دهد.برای مقابله با دردهای التهابی ضعیف می توان از زنجبیل استفاده کرد .افرادی که به مدت 10 روز وروزانه معادل نیم قاشق چایخوری زنجبیل مصرف می کنند دردهای التهابی آنها برطرف می شود.

زنجبیل از بین برنده التهاب های بدن

5-گیلاس

گیلاس نیز حاوی آنتی اکسیدان و رنگدانه های طبیعی است که از قلب محافظت می کنند و همچنین اثرات ضد التهابی شبیه آسپرین دارند.شما می توانید برای رهایی از سستی و رخوت فصل بهار و کاهش دردهای ناشی از فعالیت های شدید بدنی آب گیلاس بنوشید.

گیلاس ومحافظت از قلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *