درمورد ختنه در پسران چه می دانید؟

امروزه از ختنه به‌عنوان يك جراحی علمی ساده و سرپايي ياد مي‌شود که در آن پوست اضافه سر آلت تناسلی برداشته می‌شود .ختنه با کاهش احتمال عفونت ادراری دوران کودکی احتمال ابتلا به سرطان آلت تناسلي در سنين بالا را نیز کاهش می دهد. از آن جا که  عفونت های  ادراری در کودکان زیر 6 ماه رواج بیشتری دارد بنا براین بهتر است ختنه در سنین پایین انجام شود. امروزه ختنه به دو روش انجام می شود که   هر کدام از این روش ها معایب و مزایای  مخصوص به خود را داشته و باید توسط پزشک  ماهری انجام شود.

download

1- روش جراحی:

در این روش ابتدا در پوست جلوی آلت تناسلی شکاف کوچکی ایجاد می شود  سپس  پوست را به عقب کشیده  و با حفظ 2 میلی‌متر پوست اضافی بخیه می‌شود.

2-روش حلقه:

در روش حلقه، به کمک یک حلقه پوست مانند بندناف خشک شده و بعد از چند روز می‌افتد.

عوارض هر روش چيست؟

خونریزی  یکی از عوارض ختنه می باشد که  در روش جراحی بیشتر دیده می شود . بریدن بخشی از آلت و چسبندگی های بعد از عمل که سبب مشکلات در دفع ادرار کودک می شود نیز از عوارض روش جراحی است.  روش حلقه هم عوارضی مانند  برداشته نشدن پوست به نحو صحیح  و یا جابه‌جا شدن حلقه را در پی داشته باشد.

روش  کاهش درد  ختنه

1-روش بیهوشی :بهترین حالت استفاده از  بیهوشی می باشد چون در این حالت کودک آرام خوابیده و پزشک به‌راحتی و با تمرکز می‌تواند کارش را انجام دهد. برای کودکان بالای 6 ماه این روش مناسب می باشد.

2-بی حسی موضعی:در بی‌حسی  موضعی فقط موضع مورد نظر بی حس شده و کودک کاملا هوشیار می باشد بنابراین ترس گریه واضطراب را باید در کودک مد نظر قرار داده  وچه بسا ممکن است اختلالاتی در نظم عمل بوجود آورد .این روش برای کودکان کمتر از 2 ماه مفید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *