در مورد اورژانس اجتماعی چه می دانید؟

اورژانس اجتماعی چیست؟

خیلی از مردها نمی‌خواهند همسرشان بداند جایی به اسم اورژانس اجتماعی وجود دارد که در مواقع لزوم به خانم‌ها مشاوره می‌دهد تا از حقوق خود در مقابل خشونت شوهر، دفاع کنند.اورژانس اجتماعی که وابسته به سازمان بهزیستی هست ودر سراسر کشور و درمراکز شهرستان ها وجود دارد  دارای ماشین گشت درمکان های عمومی بوده و وظیفه ی آن مداخله دربحران هاست.کودک آزاری همسر آزاری خشونت و….

 

اورژانس اجتماعی

شماره تلفن اورژانس اجتماعی

اورژانس اجتماعی متشکل از گروهی تیم روان شناس و مشاور و مدکارمی باشد .اگر درمواقع بحران تماس بگیرید هم مشاوره ی تلفنی می دهند وهم درصورت لزوم با تیم مشاوره و روان شناسی و مددکاری درمحل حاضر می شوند ومداخله در بحران می کنند.اورژانس اجتماعی با نیروی انتظامی هم هماهنگ هستند تا در مواقع  لزوم  از آن ها کمک بگیرند.مرکز اورژانس اجتماعی یا فوریت های اجتماعی از طریق سه بخش خط 123 وتیم سیار ومرکز مداخله به جامعه هدف خدمت رسانی می کند این شماره در کل کشور ثابت می باشد.ضمنا همه خدمات اورژانس اجتماعی رایگان می باشد.

چه کسانی می توانند با اورژانس اجتماعی تماس بگیرند؟

جامعه هدف این مرکز شامل کودک آزاری .همسرآزاری.اقدام به خودکشی.بازمانده ازتحصیل.اعتیاد کمتراز شش سال.دختران وزنان آسیب دیده ودرمعرض آسیب.دختران فرار از منزل.افرادبدسرپرست وکودکان بی سرپرست وتمام افرادی که در شرایط بحرانی قرار می گیرند می باشد .

ضمنا خدمات اورژانس برای افرادمتقاضی طلاق هم می باشد بعضی وقت ها خانم ها به دلیل همسر آزاری یا تقاضای طلاق مراجعه  می کنند که نیاز به مشاور حقوقی می باشد که این خدمات هم خوشبختانه دراین مراکز برای خدمت گیرندگان ارایه می شود.

 

اقدامات انجام شده توسط اورژانس اجتماعی به چه صورت است؟

اگرفرد  آسیب دیده نباشد در مراکز سلامت یا خانه امن و یا مرکز امید سطح استان و بعضی شهرستان ها پذیرفته و تا زمان حل نشدن بحران نگهداری ومراقبت می شوند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *