در مورد غلظت خون چه می دانید؟

گلبول های قرمز خون، اکسیژن را از ریه ها می گیرند و به تمام بافت های بدن می رسانند و  تعداد آن ها  دربدن بر اساس  سن و جنس  می باشد . اگر  تعداد گلبول های قرمز در واحد حجم در مردان به بالاتر از 18 گرم و در خانم ها به بالاتر از 16 گرم در دسی لیتر برسد  غلظت خون اتفاق می افتد.این بیماری سبب کاهش وکندی حرکت خون در رگ ها  وقلب شده و عامل   ایجاد کننده لخته های خونی و یا آمبولی و سکته های قلبی و مغزی  می باشد.

غلظت خون وراه درمان این بیماری

چرا غلظت خون بوجود می آید؟

زیاده روی در مصرف  غذاهای چرب ،مصرف  گوشت قرمز ، ژنتیک ، آلودگی هوا، استعمال دخانیات ،استرس ،استفاده از روغن های جامد  از عوامل ابتلا به غلظت خون می باشد.

نحوه تشخیص این بیماری چگونه است؟

علایمی هم چون  قرمز شدن صورت، کبودی لب ها ،  خواب آلودگی،  ضعف و بی حالی، سر درد های غیرطبیعی و برجستگی ورید های چشمی می توانند دلیل ابتلا به غلظت خون باشند که پزشک مربوطه  با درخواست  آزمایشی به نام  CBC (شمارش سلول های خونی)و یا سنجش میزان هموگلوبین  این بیماری را می توانند تشخیص دهند.

شیوه درمان غلظت خون :

تغییر در ساختار و سبک زندگی و پر هیز از مصرف غذا های چرب و استفاده فراوان از میوه ها وسبزیجات ( آلبالو، انار، توت سیاه، تمشک، زغال اخته، لیموی تازه، موز، زرشک، آلو، انگور قرمز، کیوی و سبزیجاتی مثل سیر و پیاز خام، شنبلیله، کاسنی، ریواس، کدوی سبز و پاپریکا ( نوعی فلفل قرمز)) به همراه مصرف دارو هایی نظیر آسپرین (رقیق کننده خون ) در درمان غلظت خون سودمند است.
مصرف روزانه چای سبز و چای ترش و شکلات تلخ نیز می تواند روند درمان را بهبود بخشیده و از تشکیل لخته های خونی ،سکته های قلبی و مغزی ،پرفشاری خون و غلظت خون در بدن پیشگیری نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *