در مورد کرم های شب چه می دانید؟

استفاده از کرم در شب و پيش از خواب اثرات  فوق‌العاده‌ اي بر روی پوست دارد که با دانستن آنها ممکن است به فکر فرو رويد که چرا تا کنون از کرم شب استفاده نمي‌کرديد. در این مطلب در مورد کرم شب و انواع آن و مکانیسم عمل آن با شما صحبت خواهیم کرد.

کرم شب و انواع آن

کرم شب چيست؟

پوست نيز مانند ديگر قسمت‌ هاي بدن قسمت عمده‌ي فعاليت‌ هاي ترميمي، بازسازي و بازگرداني را در شب انجام مي‌دهد، پس استفاده از کرم شب در  مرطوب کردن و بازسازي پوست موثر است. کرم شب حاوي قوي‌ ترين و ديرجذب‌ترين مرطوب کننده‌ ها و  مواد ضدپيري مانند رتينول، اسيد گليکوليک و اسيد هيالورونيک هستند که تنها بدون دخالت ضد آفتاب‌ ها قادر به انجام فعاليت‌ هايشان هستند. کرم شب اغلب غليظ، غني و سنگين‌تر از کرم روز بوده و این  کرم معمولا تا زمان بيدار شدن جذب مي‌شود.

انواع کرم شب

۱-ضدپيري:

این نوع کرم به سفت کننده، ضدچروک و ليفتينگ نيز معروف است . اين محصولات اغلب حاوي مواد اوليه‌ اي مانند رتينول، اسيد گلکوليک، اسيد ساليسيليک و استات رتينيل بوده که در  ترميم پوست ، از بين بردن لکه‌ هاي پيري، چروک‌ ها و خطوط کمک  می کند.

۲-مرطوب کننده‌:

اين محصولات اغلب از سطوح بالاتري از نرم کننده‌ها استفاده مي‌کنند، به همين دليل بيشتر از کرم هاي روز خاصيت مرطوب کنندگي دارند. اگر احساس مي‌کنيد پوست‌تان از کرم مرطوب کننده‌اي که در روز استفاده مي‌کنيد، رطوبت کافي دريافت نمي‌کند و نيازمند مرطوب کننده‌ي قوي‌تري هستيد، از اين کرم‌ها استفاده کنيد.

چه کسانی  به کرم شب احتياج دارند؟

  1. پوست‌ هاي چرب نيازي به کرم شب ندارند، مگر براي درمان‌ هايي از قبيل کاهش التهاب و يا خلاص شدن از لکه‌هاي تيره
  2.  پوست‌ های خشک  نيازمند کرم شب آبرسان
  3.  پوست های حساس نيازمند کرم شب ضد التهاب
  4.  پوست لکه دار نیازمند کرم شب های حاوی مواد  روشن کننده
  5.  پوست‌هاي چروک نیازمند  کرم شب های داراي رتينول و آنتي اکسيدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *