در مورد کرم های شب چه می دانید؟

استفاده از کرم در شب و پیش از خواب اثرات  فوق‌العاده‌ ای بر روی پوست دارد که با دانستن آنها ممکن است به فکر فرو روید که چرا تا کنون از کرم شب استفاده نمی‌کردید. در این مطلب در مورد کرم شب و انواع آن و مکانیسم عمل آن با شما صحبت خواهیم کرد.

کرم شب و انواع آن

کرم شب چیست؟

پوست نیز مانند دیگر قسمت‌ های بدن قسمت عمده‌ی فعالیت‌ های ترمیمی، بازسازی و بازگردانی را در شب انجام می‌دهد، پس استفاده از کرم شب در  مرطوب کردن و بازسازی پوست موثر است. کرم شب حاوی قوی‌ ترین و دیرجذب‌ترین مرطوب کننده‌ ها و  مواد ضدپیری مانند رتینول، اسید گلیکولیک و اسید هیالورونیک هستند که تنها بدون دخالت ضد آفتاب‌ ها قادر به انجام فعالیت‌ هایشان هستند. کرم شب اغلب غلیظ، غنی و سنگین‌تر از کرم روز بوده و این  کرم معمولا تا زمان بیدار شدن جذب می‌شود.

انواع کرم شب

۱-ضدپیری:

این نوع کرم به سفت کننده، ضدچروک و لیفتینگ نیز معروف است . این محصولات اغلب حاوی مواد اولیه‌ ای مانند رتینول، اسید گلکولیک، اسید سالیسیلیک و استات رتینیل بوده که در  ترمیم پوست ، از بین بردن لکه‌ های پیری، چروک‌ ها و خطوط کمک  می کند.

۲-مرطوب کننده‌:

این محصولات اغلب از سطوح بالاتری از نرم کننده‌ها استفاده می‌کنند، به همین دلیل بیشتر از کرم های روز خاصیت مرطوب کنندگی دارند. اگر احساس می‌کنید پوست‌تان از کرم مرطوب کننده‌ای که در روز استفاده می‌کنید، رطوبت کافی دریافت نمی‌کند و نیازمند مرطوب کننده‌ی قوی‌تری هستید، از این کرم‌ها استفاده کنید.

چه کسانی  به کرم شب احتیاج دارند؟

  1. پوست‌ های چرب نیازی به کرم شب ندارند، مگر برای درمان‌ هایی از قبیل کاهش التهاب و یا خلاص شدن از لکه‌های تیره
  2.  پوست‌ های خشک  نیازمند کرم شب آبرسان
  3.  پوست های حساس نیازمند کرم شب ضد التهاب
  4.  پوست لکه دار نیازمند کرم شب های حاوی مواد  روشن کننده
  5.  پوست‌های چروک نیازمند  کرم شب های دارای رتینول و آنتی اکسیدان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *