راز سفت کردن پوست شما اینجاست

افزایش سن ٬ استرس های زیاد ٬ آلودگی های اطراف و هوا سبب شل شدن پوست شما می شوند. راه های زیادی برای سفت کردن پوستتان وجوددارد از جمله این که ذر طی روز آب فراوانی بنوشید و سیگار نکشید ،از مرطوب کننده ها استفاده کنید.هنگام بیرون رفتن از خانه کرم ضد آفتاب بزنید و از عیتک آفتابی استفاده کنید و در نهایت با داشتن تغذیه مناسب از ماسک هایی که جهت سفت کردن پوستتان کاربرد دارد استفاده کنید.

ماسک های سفت کننده پوست

1- ماسک خیار و شیر

نصف یک خیار متوسط را خورد و پوره کنید ٬ سپس یک چهارم لیوان شیر را با مقدار کمی عسل ( به اندازه یک قاشق چای خوری ) و نصف قاشق شکر قهوه ای ترکیب کنید و کاملا مخلوط کنید .سپس پوره ی خیاری که از قبل تهیه کرده اید را با مواد ترکیب کنید و ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید تا شاهد معجزه ی این ماسک در سفت کردن پوستتان باشید .

2-ماسک موز و آبلیمو

نصف موز رسیده را با نصف قاشق چای خوری عسل وآب لیمو مخلوط کنید و به مدت ۱۵ -۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید .استفاده از این ماسک جهت سفت کردن پوست در افرادی که پوست چربی دارند موثر است.

3-ماسک توت فرنگی و کاکائو

برای تهیه این ماسک ۴ عدد توت فرنگی را له کنید ( رسیده باشد) و با یک قاشق پور کاکائو و مقداری عسل ( یک قاشق چای خوری ) ترکیب کنید .بعد از مخلوط کردن حالا روی صورت خود بمالید و ۱۵- ۲۰ دقیقه صبر کنید بهتر است برای از بین بردن کاکائو صورت خود را با آب ولرم بشورید .

 

تذکرات در مورد استفاده از ماسک های زیبایی

توصیه می شود ابتدا از این ماسک خانگی و گیاهی و طبیعی کمی روی قسمتی از پوست صورت تست کنید و در صورتی که مشکلی برایتان پیش نیامد از ماسک برای کل پوست صورت استفاده کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *