راز سلامتی شما اینجاست

ماهي يکي از مواد غذايي است که برای بدن شما بسیار مفید بوده و دارای خواص بی شماری می باشد در این مقاله قصد داریم به بررسی این غذای دریایی مفید بپردازیم چرا که  خوردن ماهي به طور منظم در مقابله با اختلالات و بيماري هاي مختلف موثر است .

مصرف ماهی چه فوائدی برای بدن دارد؟

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ماهی 

 

1-امگا 3

چربي بدن انسان اسيدي به نام امگا توليد نمي کند، اما در صورت افزودن انواع ماهي ها به رژيم غذايي خود، اين چربي هاي سالم به بدن شما تزریق خواهد شد . چربي های امگا 3 در جهت رشد و توسعه مغز و چشم مفید می باشد .

2-پروتئین

پروتئين ها براي فعالیت ارگان های بدن بسیار  مهم و حياتي هستند و به ساختار عضلات و تقويت آن ها کمک شاياني مي کنند.

3-ویتامین A و D

انواع ماهي منبع خوبی  از ويتامين A هستند .این ویتامین در  تامین سلامت پوست و چشم مفید محسوب می شود .  ويتامين D موجود در ماهي ها هم در  جذب کلسيم بيشتر براي رشد استخوان ها تاثیر بسزایی دارند .

4- مواد معدني

سلنيوم یکی از مواد معدنی موجود در ماهي ها می باشد که مي تواند در پيشگيري از بيماري سرطان موثر باشد . يد  موجود در ماهي هم  در بهبود سوخت و ساز بدن، بسيار مفيد بوده و نهایتا روي موجود در آن، سبب تقویت سيستم ايمني بدن  شما خواهد شد .

پیشگیری از بیماری ها با مصرف ماهی 

1- مصرف ماهي های چرب و روغنی شما را  از ابتلا به آسم در امان می دارد

2-مصرف ماهی در درمان بیش فعالی کودکان به دلیل وجود امگا 3 بسیار مفید است .

3-اسيدهاي چرب امگا 3  موجود در ماهی خطر ابتلا به انواع سرطان را به ميزان بسياري کاهش مي دهند.

4-مصرف ماهی به علت داشتن اسید های چرب امگا 3 در پیشگیری و درمان افسردگی مفید است .

5- مصرف ماهی دوبار در هفته خطر ابتلا به بیماری های قلبی و تصلب شرایین را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *