زمان مناسب برای پوشک گرفتن فرزند شما چه سنی است؟

یکی از مشکل ترین بخش های بچه داری گرفتن پوشک از بچه است چرا که ممکن است با کثیف شدن خانه و گریه ها و لجبازی های کودک مادر را دچار استرس نماید اگر زمان و روش های درست پوشک گرفتن را از کودک بدانید به راحتی می توانید کودک را تحت کنترل خود درآورده و او را از پوشک بگیرید .

نحوه پوشک گرفتن بچه به چه صورت است؟

زمان مناسب از پوشک گرفتن

برای آنکه کودکتان  را بتوانید از پوشک بگیرید سیستم عصبی مرکزی باید بتواند مثانه او را کنترل کند.در غیر این صورت کودک بدون اختیار  مثانه یا روده‌ هایش را  به محض پرشدن، خالی می کند . از 28 ماهگی به بعد، مغز تکامل پیدا کرده و کودکان به راحتی می توانند دفع ادرار را کنترل کنند .

بهترین فصل پوشک گیری

بهترین فصل برای گرفتن بچه  از پوشک فصل های گرم سال مانند بهار و تابستان است  .

چگونه کودکمان را از پوشک بگیریم؟

1-کودک را تشویق کنید اگر ادرار یا مدفوع دارد، بگوید و چند ساعت در روز او را باز بگذارید.

2-برای کودکتان یک صندلی توالت کوچک (قصری) بخرید و به او یاد دهید که هر زمان احساس نیاز کرد، روی آن بنشیند.
3-اگر از کودکتان خواستید روی صندلی توالت بنشیند، اما 10 دقیقه گذشت و او کاری نکرد  بعد از چند دقیقه دوباره او را روی صندلیش بنشانید.

4-استفاده از تشویق‌های زبانی مثل گفتن “تو بزرگ‌شده‌ای” چه دختر یا پسر خوب وتمیزی ” در کنار تشویق‌ های عملی مانند دادن هدیه یا خرید اسباب بازی مورد علاقه اش در تسریع این پروسه مفید است.
5- استفاده از شورت های آموزشی در طول زمانی که قرار است پاکیزگی را به فرزندتان آموزش دهید، مفید می باشد .
6-کودکان در 3 سالگی تقریبا کنترل ادرار و مدفوع را می‌آموزند اما باز هم کنترل این مساله طی شب کار آسانی نیست و بیشتر کودکان یا آنقدر هوشیار نیستند که خود را کنترل کنند یا توانایی برخاستن از خواب را ندارند. اوایل پوشک گیری شب‌ها کودکتان را پوشک کنید.

7-هر ده دقیقه یکبار ، کودکتان را به دستشویی ببریدو با ملایمت و مهربانی با او رفتار کنید و دائما به او یاد آوری کنید تا اگر دستشویی دارد به شما خبر بدهد.

8- پس از دادن  غذا یا مایعات او را به دستشویی ببرید .

9-از یک لفظ خاص برای دستشوییش مانند  جیش یا … را به او یاد بدهید ، تا در زمان لازم بتواند شما رو خبر کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *