راهنمای خرید عینک آفتابی مناسب

استفاده از عینک آفتابی جهت حفاظت از سلامت چشمان شما و بافت های اطراف آن ضروری  است.در این مطلب اطلاعاتی را که باید  درباره یک عینک آفتابی مناسب و چگونگی انتخاب و خرید آن بدانید، برای شما بیان می کنیم.

یکی از مضرترین اشعه ها برای چشم و پوست اشعه UV (ماوراری بنفش) که طول موج کمتر از 400 نانومتر دارد،  است و با استفاده از عینک های آفتابی استاندارد می توان از چشم ها در برابر آسیب های ناشی از این اشعه و آب مروارید و پیر چشمی مراقبت کرد.

1-عینک آفتابی‌ای استاندارد است که اشعه زیر طول موج 400 نانومتر را جذب کند. یا به اصلاح معروف یو وی آن 400باشد  به طور کامل چشم را بپوشاند و 80 درصد نوری را که به چشم می تابد جذب کند.

2- بهترین رنگ برای عینک آفتابی رنگ قهوه ای و مشکی است. عینک های آفتابی با رنگ آبی به علت عدم جذب مناسب اشعه باعث آسیب به چشم می شوند ولی سایر رنگ ها  ممنوعیتی برای استفاده ندارند.

مشخصات عینک آفتابی استاندارد

3-قاب عینک آفتابی باید بزرگ بوده  به راحتی روی چشم ها و بینی قرار بگیرد و هیچ نوع سایشی روی پوست ایجاد نکند. قیمت در تعیین عینک آفتابی مناسب هیچ نقشی ندارد ولی از خرید عینک های ارزان قیمت از دستفروش ها و یا مغازه های غیر مرتبط خودداری کنید،.

4-هنگام خرید عینک برای تشخیص کیفیت عینک  بعد از زدن آن به چشم روی یک خط یا لبه عمودی تمرکز کنید. سپس سر خود را به عقب و جلو ببرید تا چشمان شما در همه طرف شیشه عینک حرکت کنند. اگر بعد از این کار هر گونه حرکتی در خط عمودی دیده شد، نشانه عدم کیفیت عینک انتخابی بوده وباید عینک دیگری را انتخاب کنید.

5-برای خرید یک عینک آفتابی مناسب و استاندارد بایستی به مغازه های معتبر فروش عینک های طبی مراجعه کنید و حتما موقع خرید عینک ازفروشنده بخواهید  که با دستگاه UV سنج میزان حفاظت آن در برابر اشعه ماورای بنفش را اندازه بگیرد.استفاده از عینک آفتابی نامناسب ویا عدم استفاده از آن شانس ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید،پیر چشمی و آسیب قرنیه را افزایش می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *