موخوره به جان موهایتان افتاده است

اگر انتهای موهای شما چند شاخه شده ویا  شکاف طولی در مسیر موها یتان بوجود آمده است شما دچار موخوره یا (تریکوپتیلوزین (Trichptylosis) شده اید. موخوره  دراثر آسیب های فیزیکی یا شیمیایی وارد بر مو پدیدار می شود.

علت موخوره و درمان آن

آسیب های فیزیکی وشیمایی مانند استفاده از شامپوهای  غیر استاندارد، مواد اکسیدان، رنگ مو، مواد فر،برس زدنهای شدید گرمای شدیدناشی از سشوار یا اتوی مو، باد و تابش آفتاب سبب بروز موخوره شده وهمچنین این عارضه درافرادی که موهای خشک وشکننده ای هم دارند دیده می شود.

برای از بین بردن موخوره کوتاه کردن موها و استفاده از شامپوهای ملایم و غیر محرک و ماسک های ترمیم کننده وجلوگیری از آسیب های فیزیکی وشیمیایی توصیه می شود.

موخوره ودرمان آن

اگر مبتلا به موخوره شده اید نکات زیر را رعایت فرمایید:

1-  موی بلند در طول زمان بیشتر از موی کوتاه در معرض آسیب های فیزیکی و شیمیایی است پس زودتر دچار موخوره می شود  و لذا یکی از راههای پیشگیری کوتاه نگه داشتن مو است .سعی کنید سالانه نوک موهای خودرا به اندازه یک تا دو سانت کوتاه کنید.

2– زمان استحمام ویا شستشوی موهایتان هنگام آبکشی موها از آب ولرم استفاده نمایید.  از سشوار و اتوی مو کمتر استفاده کنید وهنگام استفاده سشوار را روی درجه ملایم قرار داده و از فاصله بیست سانتیمتری به موها نزدیکتر نکنید.

3- حتی المکان از شانه های چوبی استفاده شده واز برس و شانه های فلزی کمتر استفاده شود .

4-از شامپوی مناسب با جنس موی خود  استفاده کرده و هنگام شستشو  از چنگ زدن قسمت انتهایی ساقه مو پرهیز کنید.

5- قبل از سفید شدن موها آن ها را رنگ نکنید و استفاده از مواد فر دائم، اکسیدان و رنگ را به حداقل برسانید، از رنگهای نزدیک به رنگ موی  خود استفاده نمایید تا دفعات رنگ کردن به حداقل برسد.
6– برای جلوگیری ازموخوره پس از حمام قسمت پایانی موها را با کرم یا ماسک مو چرب نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *