راه های درمان آفتاب سوختگی چیست؟

1-استفاده  از کمپرس شیرخنک 

پوست برای درمان آفتاب سوختگی  به رطوبت نیاز دارد. شیر به علت داشتن پروتئین  پوشش محافظت کننده ای بر روی پوست ایجاد می کند و آن را مرطوب نگه می دارد. استفاده از شیر بر روی پوست در تسکین  احساس سوزش و خارش و تیرگی ناشی از آفتاب سوختگی مفید است .

2-مصرف میوه و سبزیجات 

اگر در برابر تابش شدید اشعه های UV خورشید پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده است  نیاز به آنتی اکسیدان ها برای بهبود این وضعیت دارید بدین منظور خوردن روزانه چندین واحد میوه و سبزی در  ترمیم هر چه سریع تر پوست موثرند .

 

راه درمان آفتاب سوختگی چیست؟

3-نوشیدن  چای سبز 

نوشیدن چای سبز  به علت داشتن خواص ضدالتهابی و تسکین دهنده و بهره مندی از وجود  آنتی اکسیدان های قوی  در تسکین آفتاب سوختگی ناشی از اشعه های UV موثر است.

4-استفاده از محصولات حاوی  آلوئه ورا

در  روز های اول که پوست آفتاب سوخته درد و سوزش شدیدی دارد،  از محصولاتی که دارای گیاه «آلوئه ورا» هستند، استفاده کنید .چرا که آلوئه ورا  در  تسکین و خنک کردن پوست تاثیر مثبتی دارد.

5- استفاده از کرم های مرطوب کننده

استفاده از کرم های مرطوب کننده زمانی که پس از چند روز پوست سوخته شروع بهریختن  می کند، می تواند مفید واقع شود . توصیه می شود  حداقل روزی سه بار پوست آفتاب سوخته را  با کرم ها و پمادهای مرطوب کننده مرطوب کنید و از هرگونه دستکاری کردن پوستتان اجتناب کنید .

چگونه از پوستمان در مقابل آفتاب سوختگی محافظت کنیم؟

با استفاده از ضدآفتاب هایی که توانایی محافظت از  پوست شما را در برابر هر دو اشعه مضر نور خوشید (UVA و UVB) دارد  از آفتاب سوختگی پوست خود جلوگیری کنید  و هر دو ساعت یک بار ضدآفتاب خود را تجدید کنید .استفاده از عینک های آفتابی استاندارد با یو وی 400نیز در پیشگیری از آفتاب سوختگی پوست اطراف چشم  موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *