راه های خانگی درمان ریزش موی سر چیست؟

1- پیاز

پیاز، حاوی سولفور است، ترکیبی که تولید بافت‌های کلاژن را افزایش می‌دهد. کلاژن، یک ماده‌ی ضروری برای رشد مو است. اما با بالا رفتن سن، سطح کلاژن به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. عصاره‌ پیاز، کلاژن را به بدن باز می‌گرداند و به رشد مجدد موها کمک می‌کند. یک مزیت دیگر: عصاره‌ پیاز، موها را هم براق می‌کند. بدین منظور ۲ یا ۴ عدد پیاز بردارید. پیازها را پوست بکنید و رنده کنید تا آب بیفتند. پیازهای رنده شده را در یک پارچه‌ کتان قرار دهید و دو طرف آنرا گره بزنید. حالا این عصاره را روی پوست سرتان مالش دهید. روی جاهای بدون مو تمرکز کنید و سپس بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند.

 

پیاز در درمان ریزش مو

2- سفیده‌ تخم مرغ

تخم مرغ‌  سرشار از پروتئین بوده و استفاده از  ماسک سفیده‌ تخم مرغ، ضخامت موها را باز می‌گرداند و به رشد مو سرعت می‌بخشد. به منظور استفاده از سفیده‌ تخم مرغ بعنوان یک درمان مو، سفیده‌ های تخم مرغ را در یک کاسه بهم بزنید. اجازه دهید که سفیده‌ تخم مرغ حداقل بمدت یکساعت در دمای اتاق بماند. می‌توانید از سفیده‌ تخم مرغ به تنهایی استفاده کنید یا برای افزایش قدرت موهایتان به سفیده‌ تخم مرغ، عسل و روغن زیتون اضافه کنید. این ماسک را روی پوست سر خشک بمالید و بگذارید حداقل بمدت ۲۰ دقیقه بماند. سپس سرتان را با آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید.

 

سفیده تخم مرغ در درمان ریزش مو

3- سرکه‌ سیب

سرکه‌ سیب به غیر از بازگرداندن PH طبیعی پوست سر، فولیکول‌ های مو را تحریک خواهد کرد، رشد مو را افزایش می‌دهد و تجمع مواد را روی هر تار مو از بین می‌برد. برای استفاده از سرکه‌ سیب، قسمت‌های مساوی آب و سرکه‌ سیب را در یک کاسه‌ تمیز بریزید.بعد از شستن موهایتان با شامپو، با این مخلوط موها را آبکشی کنید.

 

سرکه سیب در درمان ریزش مو

4- آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ترکیبات گیاهی تسکین دهنده است که فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند. همچنین موی نواحی کم موی پوست سر را ضخیم می‌کند.به منظور استفاده از آلوئه ورا برای بازگرداندن حجم مو، ژل را از گیاه آلوئه ورا جدا کنید. ژل تازه را روی پوست سر بمالید و بگذارید حداقل بمدت ۲۰ دقیقه بماند.

 

آلوئه ورا در درمان ریزش مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *