روغن های گیاهی موثر در حفظ سلامتی شما

متاسفانه امروزه بازار مواد غذایی در تسخیر روغن های تقلبی است که مصرف آن ها می تواند سبب ابتلا به سرطان سکته وغیره شود.اما روغن های طبیعی باعث از بین رفتن سرطان های دستگاه گوارش ،پروستات و سرطان سینه شده وبه دلیل داشتن ویتامین Eوسایر ویتامین ها موجب شفافیت ولطافت پوست می شوند .پس پیشنهاد می کنیم برای حفظ سلامتی خود از روغن های گیاهی استفاده کنید.

1-روغن کنجد

کسانی که از خشکی موهای خود یا کدر بودن آن ها رنج می برند کافی است به مدت یک ماه روزانه با روغن کنجد ،موها وپوست سر خود را ماساژ داده و روز بعد بشویند .

2-روغن رزماری

کسانی که از کم پشتی یا ریزش مژه وابرو رنج می برند ،می توانند با استفاده موضعی وروزانه از این روغن ،مژه و ابروی پرپشتی داشته ونگران ریزش آن نباشند.

روغن های گیاهی مصرف کنید تا سالم بمانید

3-روغن کرچک خوراکی

این روغن به دلیل طعم بسیار مطبوع آسان خورده می شود وبهترین گزینه برای درمان یبوست است.

4-روغن همیشه بهار

بهترین گزینه در فصل بهار و تابستان برای درمان حساسیت های پوستی،گزش حشرات وخشکی پوست وپیشگیری از آفتاب سوختگی استفاده از روغن همیشه بهار است .شما می توانید روزانه دو تا سه نوبت روغن همیشه بهار را روی موضع مورد نظر ماساژ دهید .

5-روغن نعناع فلفلی

کسانی که در فصل بهار و تابستان دچار حساسیت های تنفسی می شوند ،کافی است با کمی از روغن نعناع فلفلی بینی خود را چرب کنند واز هوای بهار لذت ببرند .این روغن همچنین برای کاهش درد های مفاصل کاربرد دارد.

6-روغن زیره سبز

در فصول گرم ونیمه گرم به دلیل آن که بدن آب بیشتری از دست می دهد کبودی وتیرگی های پوست نمایان تر شده وموجب نگرانی افراد می شود.استفاده  موضعی از روغن زیره برای درمان کبودی دور چشم واستفاده از روغن رازیانه برای رفع موهای زاید و همچنین روشن شدن پوست اثر قابل ملاحظه ای دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *