روی بینی شما دانه های سیاه دارد؟

اگر برروی پوست بینیتان دانه های سیاه می بینید با راهکارهای ارائه شده در این مطلب آن را پاک سازی نمایید.

راههای از بین بردن جوش سر سیاه در خانه

از مرطوب کننده ها و از لوازم آرایشی کمتر استفاده کنید پوستتان را بخور بدهید بدین صورت که  آب درون کاسه ای ریخته وآن را داغ کنید.به محض اینکه آب جوش آمد، آن را از روی اجاق بردارید.حال چند قطره روغن اسطوخودوس به آب جوشیده بیفزایید. البته می توانید از اسطوخودوس خشک شده نیز استفاده کنید. اجازه دهید آب کمی خنک شود.حال روی کاسه آب خم شوید.و حوله را روی صورت خود بیندازید، طوری که مثل چادری روی سر شما و بخار آب قرار گیرد. حداقل بین 5 تا 10 دقیقه صورت خود را درمعرض بخار آب قرار دهید. گاهی صورت خود را به چپ و راست حرکت دهید تا بخار به تمام پوست صورت تان برسد.
سپس صورت خود را اول با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید و آن را خشک کنید. این آبکشی نهایی باعث شسته شدن تمام آلودگی های موجود روی پوست شده و آبکشی با آب سرد نیز باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. حالا می توانید از کرم مرطوب کننده غیرچرب استفاده کنید.برای درمان صورت خود را حداقل 5 و حداکثر هشت بار در روز با آب خالی و ولرم بشویید.
رفع دانه های سرسیاه روی بینی

پاکسازی پوست بینی با مواد طبیعی

آبلیمو به علت خواص اسیدی که دارد برای کنترل و حذف چربی زیاد روی بینی مفید می باشد.ماست  مانع رشد باکتری های عامل آکنه می شود. از ماست می توانید به عنوان ماسک استفاده نمایید.
پودر جوانه گندم  یکی از لایه بردارهای طبیعی است که مانع مسدود شدن منافذ پوستی می شود . کافی است مقداری پودر جوانه گندم  را با مقداری ماست مخلوط کنید و روی جوش ها بگذارید و اجازه دهید مخلوط حدود 20 تا 30 دقیقه باقی بماند تا خشک شود.
یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری پودر دارچین مخلوط کنید و روی مناطق موردنظر یعنی جاهایی که دانه های سرسیاه دارد، بگذارید. بعد از اینکه محلول روی صورت خشک شد با آب گرم آن را بشویید.
در یک کاسه کوچک میزان مساوی از نمک، آبلیمو و عسل را با هم مخلوط کنید و بعد این مخلوط را هردوهفته یک بار خیلی ملایم با حرکات دورانی روی دانه های سرسیاه ماساژ داده و اجازه دهید 10 دقیقه باقی بماند. در واقع با این روش شما یک اسکراب ساخته اید که می تواند کمک فراوانی به پاک کردن دانه های سرسیاه کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *