سبوس برنج بمب ویتامین B

به پوسته قهوه‌ ای رنگ بر روی دانه  برنج سفید سبوس برنج می گویند . این غشای قهوه‌ای رنگ سرشار از ویتامین‌ ها، مواد معدنی و پروتئین است.

خواص سبوس برنج

خواص سبوس برنج

سبوس منبع غنی از ویتامین‌ های گروه B است. ویتامین های گروه B ، نقش مفیدی در تقویت و حفاظت از  سیستم اعصاب، سلول‌ های خونی و عضلات دارند.این ویتامین جهت حفظ سلامت  و رشد و مراقبت از موها  ضروری بوده و مصرف آن سبب به تعویق انداختن  سفیدشدن و ریختن مو ها می شود .سبوس برنج با دارا بودن سطح بالایی از  ویتامین B باعث تحریک   پیاز مو شده و از این طریق در جلوگیری از ریزش مو نقش موثری را ایفا می کند.

سبوس برنج از ریزش مو جلوگیری می کند

برای جلوگیری از ریزش مو   مقداری  سبوس برنج را که در عطاری ها نیز موجود می باشد تهیه کرده و داخل آب بریزید و سپس آن را بجوشانید سپس آن را در صافی ریخته و آب آن را به عنوان یک چای میل کنید.

سبوس برنج و پیشگیری از سفید شدن مو 

جهت جلوگیری از سفید شدن زودرس موها یتان  35گرم  سبوس را به همراه یک عدد  لیمو عمانی در  آب بجوشانید، سپس این جوشانده را صاف کرده و هر روز یک لیوان از این دم کرده بنوشید.

سبوس برنج لایه بردار می شود 

سبوس برنج می تواند  یک لایه‌بردار قوی جهت  پوست‌ های مستعد جوش محسوب شود .اگر  یک قاشق غذاخوری سبوس را با یک عدد زرده تخم‌مرغ و  کمی عسل به همراه  یک قاشق چای خوری شیر خشک مخلوط کنید خمیری به دست می آید که گذاشتن این خمیر بر روی پوست صورت پوستتان را لایه برداری کرده و در رفع جوش های صورت بسیار موثر است.

خواص عصاره سبوس برنج

عصاره سبوس برنج از سبوس به دست می آید و سبب روشن شدن  پوست می شود .این عصاره با حفظ رطوبت پوست در کاهش چین و چروک های پوستی موثر است.ماساژ پوست صورت با عصاره سبوس برنج به علت غنی بودن از اسید های چرب سبب صاف، نرم و براق شدن پوستتان می شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *