سوختگی پای نوزاد با پوشک

1-عدم تعویض  پوشک خیس و کثیف برای مدت طولانی سبب  سوختگی پای کودک  می شود. برای جلوگیری  پوشک کودک خود را بلافاصله بعد از مدفوع کردن و در صورت ادرار کردن، زود به زود عوض کنید.

2-برای درمان، محل سوختگی به هنگام تعویض پوشک بچه، پماد مخصوص سوختگی پای کودک مثل کالاندولا، ان ان، زینک اکسید و یا پناتن (penaten) به پوست او بمالید و سپس پوشک را شل ببندید .

3-موقع اسهال کودک یا داشتن یک بیماری عفونی و یا وقتی کودک یا مادر او آنتی بیوتیک مصرف می کند، پاهای کودک ممکن است در پوشک بسوزد.

4-پوشک بچه انواع مختلفی دارد که هر فردی بمتناسب با بودجه خود  از آن ها استفاده کند.

سوختگی پای نوزادان باپوشک

5-گاهی اوقات پوشک مورد استفاده در  بچه هاحساسیت ایجاد می کند در این حالت می توان مارک پوشک را عوض کرد و یا از کهنه پارچه ای استفاده نمود.

6-موقع خواب شب، از یک«دو برابر کننده پوشک»،که  یک پارچه ضخیم و یا یکبار مصرف است که قدرت جذب رطوبت توسط پوشک را در شب خیلی زیاد می کند استفاده نمایید.

7-قبل از خواب شب، پوشک کودک خود را عوض کنید.

8-موقع خرید ، پوشک متناسب با سایز کودک خود را انتخاب کنید. اندازه پوشک ها بر اساس وزن کودک، با عدد روی بسته بندی آن ها مشخص شده است، مثلا برای کودک 10 تا 15 کیلوگرم پوشک شماره 2 یا 3.

نکات ضروری مختص تعویض پوشک پسر بچه ها

1-موقع تعویض پوشک پسر بچه خود، سر آلت تناسلی او را به سمت پایین قرار دهید تا موقع ادرار کردن، ادرار او از بالای پوشک بیرون نزند سپس پوشک او را ببندید.

2-در فاصله بین باز کردن پوشک کثیف و پوشاندن پوشک تمیز، ممکن است پسرتان ادرار کند. ببدین منظور می توانید در این فاصله، یک تکه پارچه روی آلت تناسلی او قرار دهید تا در صورت ادرار کردن، به اطراف نپاشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *