سیر ضامن سلامت پوست و مو

سیر و ارزش تغذیه ای آن

سير منبع خوبي براي تامين مواد مغذي مورد نياز بدن مانند ويتامين C، ويتامين B6، منگنز، کلسيم، آهن، و پتاسيم است. در هنگام خرید سیر دقت کنید  که غلاف آن آسيب نديده باشد و وقتي آن را به آرامي بين انگشتان خود فشار مي دهيد بايد محکم و سخت به نظر برسد و نه نرم و مرطوب. غلاف هاي نرم و چروکيده از قدرت مشابه با يک سير تازه برخوردار نيستند.

 

خواص سیر

1-تقويت سيستم ايمني بدن

آليسين  يکي از آنتي اکسيدان هاي قدرتمند در سیر است که از بدن در برابر باکتري ها و قارچ ها محافظت کرده و  مکمل هاي آن براي مقابله با گلو درد ميکروبي و  عفونت ها مفید است . سیر باداشتن همچین خواصی در تقویت سیستم ایمنی موثر بوده و یک نوع آنتی بیوتیک محسوب می شود.

2-سلامت قلب

مصرف سیر از  ابتلا به  بيماري قلبي جلوگیری  کرده و از  تجمع پلاک  های عروقی جلوگیری می کند .سیر با کاهش سطح کلسترول بد خون خطر ابتلا به لخته شدن خون در رگ ها را نیز کاهش می دهد.

3- درمان آکنه و ریزش موی سر

سير با داشتن خواص ضد قارچی در درمان آکنه مفید است. ترکيبات آليسين نيز با درمان موثر ريزش مو مرتبط هستند و به کاهش ريزش مو کمک مي کنند.

4- کاهش فشار خون

مصرف  سير به کاهش فشار خون کمک کرده و  توليد گاز سولفيد هيدروژن را افزايش مي دهد که به انبساط رگ هاي خوني منجر شده و امکان جريان آسان‌تر خون را فراهم مي کند و از اين رو فشار کمتري بر آنها براي انجام وظيفه خود وارد مي شود.

5- ضد التهاب

سير حاوي چهار ترکيب گوگردي مختلف است که مي تواند به کاهش التهاب کمک کنند. این خاصیت درمانی سیر در درمان  بيماري هاي خود ايمني که در نتيجه واکنشي التهابي شکل مي گيرند مانند آرتریت روماتویید مفید است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *