سیر ضامن سلامت پوست و مو

سیر و ارزش تغذیه ای آن

سیر منبع خوبی برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند ویتامین C، ویتامین B6، منگنز، کلسیم، آهن، و پتاسیم است. در هنگام خرید سیر دقت کنید  که غلاف آن آسیب ندیده باشد و وقتی آن را به آرامی بین انگشتان خود فشار می دهید باید محکم و سخت به نظر برسد و نه نرم و مرطوب. غلاف های نرم و چروکیده از قدرت مشابه با یک سیر تازه برخوردار نیستند.

 

خواص سیر

1-تقویت سیستم ایمنی بدن

آلیسین  یکی از آنتی اکسیدان های قدرتمند در سیر است که از بدن در برابر باکتری ها و قارچ ها محافظت کرده و  مکمل های آن برای مقابله با گلو درد میکروبی و  عفونت ها مفید است . سیر باداشتن همچین خواصی در تقویت سیستم ایمنی موثر بوده و یک نوع آنتی بیوتیک محسوب می شود.

2-سلامت قلب

مصرف سیر از  ابتلا به  بیماری قلبی جلوگیری  کرده و از  تجمع پلاک  های عروقی جلوگیری می کند .سیر با کاهش سطح کلسترول بد خون خطر ابتلا به لخته شدن خون در رگ ها را نیز کاهش می دهد.

3- درمان آکنه و ریزش موی سر

سیر با داشتن خواص ضد قارچی در درمان آکنه مفید است. ترکیبات آلیسین نیز با درمان موثر ریزش مو مرتبط هستند و به کاهش ریزش مو کمک می کنند.

4- کاهش فشار خون

مصرف  سیر به کاهش فشار خون کمک کرده و  تولید گاز سولفید هیدروژن را افزایش می دهد که به انبساط رگ های خونی منجر شده و امکان جریان آسان‌تر خون را فراهم می کند و از این رو فشار کمتری بر آنها برای انجام وظیفه خود وارد می شود.

5- ضد التهاب

سیر حاوی چهار ترکیب گوگردی مختلف است که می تواند به کاهش التهاب کمک کنند. این خاصیت درمانی سیر در درمان  بیماری های خود ایمنی که در نتیجه واکنشی التهابی شکل می گیرند مانند آرتریت روماتویید مفید است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *