عدم تعادل بین هورمون های بدن چه پیامدهایی دارد؟

1- عصبی بودن

عدم تعادل بین هورمون ها در بدن ، باعث عصبی بودن فرد می شود . به دلیل سطوح پایین هورمون ملاتونین در بدن حفظ تعادل ریتم روزمره بدن شما ممکن است دچار مخاطره شده و در مقابل واکنش های هیجانی سریعا عصبی و خشمگین شوید .

2- پرفشاری خون

تنظیم  میزان سدیم بدن توسط هورمونی به نام  آلدوسترون انجام  می شود.اگر شما دچار  تنگی شریان کلیوی باشید، هورمون از طریق آن وارد جریان خون می شده و  این عدم تعادل هورمونی، سبب پر فشاری خون می شود .

3- کم شدن غرایز جنسی

عدم تعادل هورمونی سبب کاهش میل جنسی می شود . کم شدن میزان ترشح هورمون تستوسترون در  کاهش میل جنسی در مردان و زنان نقش دارد.

 

4- چاقی

عدم تعادل هورمونی سبب اضافه وزن و بروز چاقی می شود  . بالا بودن  هورمون های کورتیزول و انسولین در بدن سبب  پرخوری  ونهایتا باعث افزایش وزن می شود.

download

5-  فراموشی

کاهش حافظه فراموش کردن کارها و  یا گرفتگی ذهن از علائم عدم تعادل هورمونی هستند. مقادیر کم هورمون پروژسترون (تعیین کننده عملکرد شناختی) یا مقادیر بالای هورمون استروژن باعث اشتباهات ذهنی یا گرفتگی تفکر می شود.

6-وجود  آکنه و موی زائد در صورت

بعد از سن 30 سالگی، آکنه معمولا بروز نمی کند، اما گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی باعث تحریک آکنه یا رشد موهای زائد در زنان می شود.

7- دردناک شدن مفاصل

درد مفاصل بخش طبیعی از فرآیند پیر شدن است، اما بیشتر این دردهای افزایش سن مربوط به عدم تعادل هورمونی مثل DHEA است که پیش ساز هورمون‌ های استروژن، تستوسترون و کورتیزول است. مقادیر ناکافی این هورمون‌ها باعث تسریع فرآیند پیری می‌شود.

8- احساس خستگی و خمودگی

یکی دیگر از نشانه های عدم تعادل بین هورمون ها در بدن داشتن حالات خستگی و رخوت و سستی در بدن می باشد .علیرغم این که خواب خوبی داشته اید و به اندازه کافی استراحت نموده اید بازهم خسته اید و این علایم نشان دهنده عدم تعادل هورمون ها در بدنتان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *