علایم حساسیت به غذاها درکودکان

زمانی که کودک شما شروع به استفاده از غذاهای کمکی می نماید حواستان جمع باشد تا ببینید کودکتان نسبت به چه غذاهایی حساسیت دارد تا مصرف آنها راقطع نمایید حساسیت به غذاها درکودکان همراه با علایم زیر است:

1-حساسیت های گوارشی

استفراغ، اسهال ،دل درد یا دل پیچه  ممکن است بخشی از بیماری ویروسی یا آلرژی باشد. کودک شما ممکن است زیاد گریه کرده، ماهیچه‌های شکم خود را فشار داده، پاهای خود را بالا نگه‌داشته و یا چیزی نخورد. که ممکن است ناشی از سنگین بودن غذا ویا ناسازگاری طبع غذا با دستگاه گوارش فرزندتان باشد.

 

2-حساسیت پوستی

واکنش‌های پوستی می‌توانند به شکل اگزما و یا  کهیر یا خارش بروز نمایند. واکنش‌های حاد به غذا اغلب در طی چند دقیقه تا چند ساعت پس از خوردن غذا ظاهر می‌شود. کهیر می‌تواند در هر جای بدن مانند اطراف چشم، دهان و لب‌ها ظاهر شود.

 

حساسیت غذایی درکودکان

 

3-حساسیت های تنفسی

کودک با مصرف غذایی ممکن است دچار آبریزش بینی، عطسه، سرفه و یا مشکلات جدی‌تری شود، مانند خس‌خس سینه. کودک نمی‌تواند به شما بگوید که در قفسه‌ی سینه‌ی خود احساس فشار کرده و یا تنگی نفس دارد. اگر گلو یا لوله‌های برونشی باریک شده باشند تورم اطراف دهان یا دور لب‌ها ممکن است منجر به مشکلات تنفسی شود.

4-شوک  آنافیلاکسی

ودر آخر مهمترین حساسیت شوک  آنافیلاکسی نامیده می‌شود .این شوک زمانی آغاز می‌شود که سیستم ایمنی بدن یک ماده بی‌خطر را به عنوان یک خطر جدی شناسایی کرده و به آن پاسخ شدید بدهد، که موجبِ آزاد شدن هیستامین و برخی مواد شیمیایی دیگر می شود .حتی اگر نوزاد شما در گذشته واکنش خفیفی به یک غذا نشان داده باشد. واکنش آلرژیکی آنافیلاکسی به‌سرعت پس‌ازاینکه نوزاد غذا را می‌خورد ظاهر می‌شود. نوزاد ممکن است کهیر زده و صورت، لب‌ها و زبان او متورم شود. راه هوایی نیز شاید متورم گردد، این در حالی است که شما نمی‌توانید آن را ببینید و ممکن است کاملاً مسدود شود. شاید فشارخون کودک پایین آمده و کودک شما روی زمین بیفتد. آنافیلاکسی یک شرایط اورژانسی است.موادی مانند بادام زمینی ،کره بادام زمینی ویا سایر مشتقات بادام زمینی ،تخم مرغ و…سبب شوک آنافیلاکسی در بدن کودک شما گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *