زیبایی در بارداری به چه قیمتی؟

خیلی از ‌پزشکان متخصص زنان و زایمان انجام کار‌های زیبایی همراه با مواد شیمیایی مانند رنگ کردن مو را را در دوران بارداری برای خانم‌ها ممنوع کرده‌اندرنگ مو ماده‌ای شیمیایی است. اکسیدان نیز علاوه بر شیمیایی بودن، تراتوژن یا سمی است که آن را با رنگ مو مخلوط کرده و روی سر می‌‌گذارند که بعد از مدتی جذب پوست می‌شود. پس  خانم‌های باردار زودتر از هفته سی‌و‌هفتم مو‌های خود را رنگ نکنند.ضرر رنگ ابرو به دلیل مقدار کم آن، به پای رنگ مو نمی‌رسد اما ترجیحا نباید استفاده شود.

با شناختی که از ساختار مواد شیمیایی، عملکرد آن و ضررش برای بدن انسان به دست آمده به راحتی می‌فهمیم که این مواد برای بدن بسیار مضرند. اکنون تصور کنید این مواد شیمیایی بر بدن یک خانم باردار و جنینش چقدر می‌تواند تأثیر داشته باشد.

زنان حامله بهتر است دور لاک زدن را هم خط بکشند چون لاک ناخن ماده‌ای شیمیایی و حاوی سرب است. در صورتی که انگشتان نفس می‌کشند و لاک زدن مداوم باعث زردی ناخن و جذب مواد مضر آن به بدن خانم‌ها و جنین‌شان می‌شود.  بهداشت ناخن بسیار مهم است چرا که اگر ناخن‌ها دچار قارچ شوند، درمان آن طول می‌کشد و قارچ آن نیز به درمان بسیار مقاوم است. این قارچ برای بارداری و بهداشت جنین به شدت خطر دارد. پس در دوران بارداری حتی الامکان به سراغ کاشت ناخن نروید.

تاتو‌های روی صورت و بدن نیز به دلیل درد و فشاری که ایجاد می‌کنند نباید استفاده شوند. چون استرس و فشار آن ممکن است باعث پاره شدن کیسه آب نوزاد شود. خانم‌های باردار بهتر است در طول ماه‌های بارداری از انجام اقدامات زیبایی این چنینی پرهیز کنند. چون سیر تکامل جنین بسیار حساس است و مادران باردار باید بسیار مراقب سلامت جنینشان باشند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *