چشمان شما نیازمند مراقبت است

 مواد غذایی مفید برای چشمها

همه ما با علم به اينكه بينايي چشم تا چه حد اهميت دارد، به اين مسأله بي‌توجهي مي‌كنيم.خوردن هويج اگر چه به سرعت و به‌طور معجزه آسا بر بهبود بينايي تأثير ندارد، اما ويتامين‌ها و مواد معدني ضروري آن مطمئناً براي چشم‌ها مفيد است. توصيه ما براي شما داشتن يك رژيم غذايي متعادل و سالم، سرشار از ويتامين‌هاي E,A و C، همچنين روي، مس، سلنيوم و آنتي‌اكسيدان‌ها است. جدي‌ترين مشكلات بينايي، بیماری های  ناشي از افزايش سن، مانند گلوكوم و آب مرواريد است. اين بيماري‌ها بايد سريع تشخيص داده شود تا درمان شوند. به اين منظور، معاينات دوره‌اي چشم، هر شش ماه يكبار ضروري است. چشم پزشك مي‌تواند اين قبيل مشكلات را حتي قبل از بروز علائم تشخيص دهد.

شیوه صحیح مراقبت ازچشمها

پیشگیری از آسیب های چشمی

چشمان  ما بدون نگاه كردن مستقيم به خورشيد نيز صدمه مي‌بينند. اشعه UV خورشيد مي‌تواند با انعكاس بر روي سطح برف، شن و ماسه، آسفالت و آب به چشم آسيب بزند. اين آسيب به مراتب بيشتر از لكه‌هاي وابسته به سن و حتي آب مرواريد است.  پس لازم است استفاده از عينك آفتابي را جزء عادات روزمره خود قرار داده و هنگام خروج از منزل آن را به چشم بزنيد و دقت داشته باشيد كه عينك آفتابي شما حتماً محافظت 100 درصد اشعه UV را داشته باشد.کار با رايانه براي ساعت‌هاي طولاني تأثيرات سويي بر بينايي دارد تاثيرات كوتاه‌مدت خستگي چشم ناشی از کار با رایانه عبارتند از: درد، اشك ريزي، تاري يا دوبيني و سردرد،  برای کاهش خستگی چشم ناشی از کار با رایانه فاصله مناسب با مانيتور را رعایت کرده و  از قاعده 20/20/20 (هر 20 دقيقه حداقل 20 متر دورتر را به مدت 20 ثانيه نگاه كنيد) پیروی کنید.

در مشاغل خطرناك  مانند جوشکاری تراشکاری هم بايد از عينك ايمني استفاده كرد.از تمرينات چشمي که پزشکتان به شما پیشنهاد می دهد استقبال کرده و هرگز بدون توصيه و مشورت با دكتر از لنزهاي چشمي استفاده نكنيد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *