چشمان شما نیازمند مراقبت است

 مواد غذایی مفید برای چشمها

همه ما با علم به اینکه بینایی چشم تا چه حد اهمیت دارد، به این مسأله بی‌توجهی می‌کنیم.خوردن هویج اگر چه به سرعت و به‌طور معجزه آسا بر بهبود بینایی تأثیر ندارد، اما ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری آن مطمئناً برای چشم‌ها مفید است. توصیه ما برای شما داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم، سرشار از ویتامین‌های E,A و C، همچنین روی، مس، سلنیوم و آنتی‌اکسیدان‌ها است. جدی‌ترین مشکلات بینایی، بیماری های  ناشی از افزایش سن، مانند گلوکوم و آب مروارید است. این بیماری‌ها باید سریع تشخیص داده شود تا درمان شوند. به این منظور، معاینات دوره‌ای چشم، هر شش ماه یکبار ضروری است. چشم پزشک می‌تواند این قبیل مشکلات را حتی قبل از بروز علائم تشخیص دهد.

شیوه صحیح مراقبت ازچشمها

پیشگیری از آسیب های چشمی

چشمان  ما بدون نگاه کردن مستقیم به خورشید نیز صدمه می‌بینند. اشعه UV خورشید می‌تواند با انعکاس بر روی سطح برف، شن و ماسه، آسفالت و آب به چشم آسیب بزند. این آسیب به مراتب بیشتر از لکه‌های وابسته به سن و حتی آب مروارید است.  پس لازم است استفاده از عینک آفتابی را جزء عادات روزمره خود قرار داده و هنگام خروج از منزل آن را به چشم بزنید و دقت داشته باشید که عینک آفتابی شما حتماً محافظت 100 درصد اشعه UV را داشته باشد.کار با رایانه برای ساعت‌های طولانی تأثیرات سویی بر بینایی دارد تاثیرات کوتاه‌مدت خستگی چشم ناشی از کار با رایانه عبارتند از: درد، اشک ریزی، تاری یا دوبینی و سردرد،  برای کاهش خستگی چشم ناشی از کار با رایانه فاصله مناسب با مانیتور را رعایت کرده و  از قاعده 20/20/20 (هر 20 دقیقه حداقل 20 متر دورتر را به مدت 20 ثانیه نگاه کنید) پیروی کنید.

در مشاغل خطرناک  مانند جوشکاری تراشکاری هم باید از عینک ایمنی استفاده کرد.از تمرینات چشمی که پزشکتان به شما پیشنهاد می دهد استقبال کرده و هرگز بدون توصیه و مشورت با دکتر از لنزهای چشمی استفاده نکنید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *