عید نوروز

عید نوروز بر همراهان همیشگی سلامت وب مبارک باد

با فرا رسیدن روز پایانی اسفندماه به استقبال سال جدید می رویم .نوروز که می آید با خود شادی و سرور و تازگی می آورد .این جشن باستانی در آیین کهن ایرانی بر همه عزیزان و همراهان همیشگی سلامت وب مبارک باد در این نوشته کوتاه به معرفی اجمالی این آیین باستانی می پردازیم .

عید نوروز 

عید نوروز یکی از کهن ترین جشن های باستانی است که با فرا رسیدن اولین روز از فصل بهار آغاز می شود .این جشن کهن در ایران و کشورهای آسیایی میانه مانند تاجیکستان ،قرقیزستان ،قزاقستان و کشورهای حوزه آذربایجان نیز برگزار می شود .در ایران 4 روز نخست فروردین تعطیل رسمی می‌باشد. این تعطیلات برای مدارس تا سیزده نوروز ادامه دارد.


هفت سین مهم ترین نماد نوروز 

سفره هفت سین از دیر باز برای ایرانیان نماد شادی و زیبایی و برکت بوده است .در این سفره زیبا هفت ماده که اول اسم آن ها با سین آغاز می شود قرار داده می شود .سیر ،سرکه ،سمنو،سنجد ،سبزه ،سماق،سکه و …از مهم ترین سین های سفره هفت سین به شمار می روند .البته برخی ها سنبل و سیب را درون سفره هفت سین برای زیبایی بیشتر آن می گذارند و برکت این سفره نیز با وجود قرآن تکمیل می شود .


سبزه و سمنو سفره هفت سین چگونه تهیه می شود؟

سبزه یکی از سین های نوروزی است که معمولاً از سبز کردن گندم، یونجه، ماش یا عدس و یا شاهی ،خرفه و تربچه تهیه می شود.سمنو نیز از جوانه های تازه رسیده گندم به اضافه آرد گندم تهیه می شود و سرشار از مواد مغذی می باشد .


سایر اجزای سفره هفت سین 

در کنار سین های نوروزی اجزای دیگری نیز در سفره هفت سین قرار می گیرد که نماد ،روشنایی ،زایش،برکت و فراوانی و باروری به شمار می آیند .شمع ،سکه ،تخم مرغ رنگی ،گلاب و آب به همراه نان و سبزی خوردن ،گل و شیرینی و شکلات می توانند سفره هفت سین شما را زیباتر کرده و اجزای آن را تکمیل نمایند .


در نهایت با توجه به فرا رسیدن این عید باستانی سلامت وب امیدوار است

سلامتي
سعادت
سيادت
سرور
سروري
سبزي
سرزندگي
هفت سين سفره
زندگيتان باشد..

دور باد از دلهایتان اندوه و پایدار باد شادی هایتان
نوروز 97 بر همه شما هراهان همیشگی سلامت وب مبارک باد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *