لطفا این قانون راجدی بگیرید

مادرزندگی ماشینی وپرغوغای کنونی پیوسته در حال جوش وخروش وغلیان وهیجان هستیم .به همین دلیل نیاز داریم که گاه احساسات تند را از شتاب بیندازیم وتسکین دهیم .ازسوی دیگر اغلب کارهارا از آن چه هست جدی تر می گیریم درگیر چیزهای عادی ومسایل پیش وپا افتاده شده ودر جزییات بی اهمیت غرق می شویم .ابدا حس نمیکنیم که عمرمان با سرعت سرسام آور سپری می شود.

بی تفاوت به مسایل کم اهمیت

برای این که در مسیر درست وراه صلاح زندگی قرار گیریم ضرورت دارد نسبت به چیزهایی که واقعا اهمیتی ندارد بی تفاوت باشیم ودر این راستا بهترین راه برخورداری از حس طنز ومزاح است .

یعنی خندیدن به خود وموقعیت های خویش ،اما مراقب باشید به دیگران نخندید زیرا آنان نیز در سفر زندگی با مشکلات بی شماری روبرویند وباید با موانع وتنگناها دست وپنجه نرم کنند.

آرامش ولبخند

 

به خودتان بخندید

اغلب نگران پچ پچ های مردم هستیم واین که چگونه مارا ارزیابی می کنند .به علاوه به خاطر امکاناتی که از آن محروم هستیم وکارهایی که هنوز به سرانجام نرسانده ایم در اضطراب به سر می بریم .عبارت هایی ازین دست اغلب ورد زبانمان است ((اوه نه ماشینم واقعا کثیف شده است دوهفتست که آن را نشسته ام ،واقعا شلخته ام ))

برای حفظ آرامش خیال باید با فلسفه بی غمی به رویداد های زندگی بنگریم وآن ها را چندان جدی نگیریم .با بهره مندی از حس شوخ طبعی به سهولت می توانید با افرادی که روحیه های متفاوتی دارند حشرونشرنمایید وبا خود ودیگران با ملایمت رفتار کنید.زیرا زندگی اساسا لبریز از نعمت وشادی است ولذت بردن از مواهب دنیا حق طبیعی ما در زمان حیات است.

فواید و مزایای شوخ طبعی و خندیدن

پس نباید پیوسته خود را درگیر مسایل پیش وپا افتاده کنیم ودر گرداب رکود وخمودگی دست وپا بزنیم.خندیدن به خودتان وموقعیتی که در آن قرار دارید اثرات مثبت مضاعفی به دنبال دارد.

استرس وتنش را از وجودتان دور کرده وباعث تعادل روحیتان می شود.با توسل به حس طنز ومزاح باخود به ملایمت رفتار ودربرابر رویدادها وافراد منفی وشرایط دشوار آرامشتان را حفظ کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *