مراقب باشید پوستتان در بارداری ترک نخورد

ترک های پوستی «استریا»که در دوران بارداری به جود می آیند گاها  تا مدت‌ ها پس از پایان بارداری و حتی تا پایان عمر باقی می‌ مانند و سبب  شل شدن عضلات  واز دست دادن زیبایی پوست می شوند.ترک‌ های پوستی دوران بارداری در مراحل اولیه، قرمز یا مایل به ارغوانی بوده که  با گذشت زمان رنگ این ترک‌ها روشن‌ تر شده و به رنگ نواحی اطراف در می‌آید. این ترک‌ها  درد، و یا خطری ندارند و فقط از جنبه  زیبایی برای خانم‌ ها مساله‌ساز هستند.

 

از ترک های دوران بارداری چه می دانید؟

 

چرا  ترک‌های پوستی بارداری به وجود می آیند؟

یکی از عوارض بارداری ایجاد ترک‌ های پوستی بر روی بدن  می باشد..  وقتی اندازه حجم در ناحیه‌ای از بدن افزایش می‌یابد، بین الیاف ارتجاعی و کلاژن‌ها که سبب استحکام پوست می‌شوند، فاصله به وجود می‌آید که  منجر به ترک‌های پوستی می‌شود.جنس پوست در ابتلا به ترک شدن پوست  نقش داشته و اندازه جنین ویا دوقلو بودن جنین ها  هم در ابتلا به استریا موثر است.

 روش های درمانی برای رفع ترک های بارداری 

1-استفاده از کرم های ضد ترک بارداری:

بهتر است در مراحل اولیه که ترک‌ها هنوز قرمزرنگ هستند برای درمان،اقدام شود. کرم‌هایی  با نام «کرم‌های ضدترک بارداری»  در بازار به فروش می‌رسند که می‌توانند  تا حدی ترک ها را درمان نمایند.در صورتی که می‌خواهید از این کرم‌ها برای پیشگیری استفاده کنید  برای اطلاع از قابلیت استفاده آن کرم در دوران بارداری  قبل از استفاده حتما با پزشکتان  مشورت نمایید .

2-لیزر درمانی:

روش دیگر برای از بین بردن این ترک ها استفاده از لیزر می باشد.برای استفاده از لیزردرمانی پزشک متخصص  ابتدا یک قسمت از پوست ترک خورده را لیزردرمانی می نماید  چنانچه  پس از گذشت  چند هفته این درمان   مفید و موثر  واقع شد  آن را برای سایر نواحی هم به کار می‌بریم.به‌طور میانگین برای درمان ترک های پوستی ناشی از بارداری  به 4 تا 5 جلسه لیزر نیاز است.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *