من دارم پدر می شوم…..

عشقی متولد می شود وخانواده ای شکل می گیرد.شاید زیباترین و عاشقانه ترین رخداد در یک خانواده ،تولد فرزند آن خانواده باشد.فرزندی که نمی داند چه جایی در دل پدر و مادرش دارد و آن ها چه از خود گذشتگی ها می کنند تا او بیاید وباشد.یکی از مسائلی که در دوران بارداری بسیار مورد تاکید قرار می گیرد ،نقش وجایگاه پدر برای گذراندن وبه ثمر نشستن یک بارداری و تولد موفق نوزادی سالم از مادری سالم است.در این جا به بیان نقش پدر می پردازیم.

نقش پدر در القای حس ارامش به مادر وفرزند

مردان مهمترین عامل آرامش برای همسر خود هستند .در زوج هایی که برای داشتن فرزند برنامه ریزی می کنند ،مرد خانه باید بداند که تکیه گاه وپناه همسرش است وهر اندازه که پیش از بارداری با رفتار و گفتار خود به او آرامش می دهد ،در دوران بارداری باید چندین برابر آرامش را به او هدیه کند.مادری که در دوران بارداری خود را تا حد زیادی دور از هر گونه دغدغه و اضطراب حل نشدنی سپری می کند ،کودکی را درون خود می پروراند که او نیز فارغ از این گونه فشار های روانی است .با این که مردان فشار روانی زیادی را به دلیل کار و مشغله خود تحمل می کنند ولی بهتر است بدانند که هرچه همسرشان در دوران بارداری آرام تر باشد بدون شک این آرامش به خود آن ها نیز باز می گردد و به فرزندشان نیز منتقل می شود.

راهکارهای زیر به پدر خانواده کمک میکند تا به ایجاد وگسترش این آرامش در خانواده بپردازد:

1-به یاد خدا باشید نماز خواندن وتلاوت قرآن بخصوص وقتی همسرتان در کنار شما نشسته است باعث سکونت معنویت وروح متعالی در خانه شما می شود.

2-دلبستگی و علاقه خود را بیش از قبل به همسرتان نشان بدهید .فراموش نکنید این ابراز دلبستگی هم باید رفتاری وهم گفتاری باشد.

3-دلبستگی خود را به فرزندتان ابراز کنید.مثلا با فرزندتان در رحم مادرش صحبت کنید واز روی شکم مادر او را نوازش کنید .جنین از ماه چهارم به بعد صداهای خارج از رحم مادر را می شنود .با ابراز محبتتان به مادر وفرزندتان هر دورا لبریز احساس و آرامش وعشق می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *