مواد موثر در سلامتی ریه ها

یکی از وظایف تنفس ،پاکسازی بدن از مواد زاید ودفع سلامتی است.این امر مهم بر عهده ریه  ها  بوده واگر به هر دلیلی خوب کار نکنند یعنی ورود اکسیژن و دفع دی اکسید کربن با مشکل مواجه شود شما با مشکلات فراوانی رو به رو می شوید.تغذیه سالم از ریه های شما محافظت کرده وسبب جریان یافتن اکسیژن در ریه هایتان به نحو مطلوب می شود.

1-زردچوبه

آنتی اکسیدان های طبیعی یکی از موثرترین مواد برای مقابله با سلول های سرطانی ریه هستندوسلامت آن ها را تضمین می کنند.مصرف زردچوبه به خاطر مقادیر بالای آ«تی اکسیدان شما را در برابر سرطان ریه محافظت می نماید.پس در غذاهایتان ریختن این ادویه فراموش نشود.

2-آویشن

آویشن ضدعفونی کننده وضد باکتری قوی است وبه دلیل داشتن ترکیبی به نام تیمول برای تقویت سیستم ایمنی بدن ودرمان التهاب وعفونت های مجاری تنفسی وتسکین ریه ها مفید است.بدین منظور یک تا دو قاشق غذا خوری آویشن خشک را با یک فنجان آب جوش به مدت ده دقیقه دم کرده ومیل نمایید .اضافه نمودن مقداری عسل به این دمنوش طعم آن را بهتر می کند.

3-چای سبز

این ماده حاوی ترکیبات انتی اکسیدانی برای تقویت و افزایش سلامت ریه هاست.ومصرف روزانه این چای خطر رشد تومورهای ریه را بخصوص در سیگاری ها کاهش می دهد.

از ریه هایتان مراقبت کنید

4-ویتامین های گروه B

ویتامین ب6 وب9 یا همان اسید فولیک برای سلامت ریه ها ضروری اند.هر دوی این ویتامین ها از سلول های ریه در برابر آلودگی هوا وآسیب دخانیات محافظت واز رشد تومورها جلوگیری می کنند.این ویتامین ها در کاهو اسفناج حبوبات -تخم مرغ- غلات کامل -آجیل ها-چغندر-انواع ماهی ها وجود دارند.اگر در شهری مانند تهران زندگی می کنید که هوای آلوده ای دارد حتما ازین ویتامین ها استفاده نمایید.

5-سویا

سویا حاوی مولکول هایی شبیه (استرون )است که از رشد وگسترش تومورها پیشگیری می کنند.این مولکول ها که (ایزو فلاون) نام دارند خطر ابتلا به سرطان را تا 40درصد کاهش می دهند.پس از مصرف سویا غافل نشوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *