پوستتان را با روغنهای گیاهی زیبا کنید

روغنهای گیاهی برا ی تمیز کردن پوستهایی که آثار جرم و آلودگی روی آنها مانده بسیار مفیدند و می توانند از زبر و خشک شده و همینطور پوسته ریزی پوست جلوگیری کنند.این روغن ها داروهای طبیعی و پرخاصیتی هستند که در تهیه انواع مواد آرایشی استفاده می شوند و مصرف آنها به جوان ماندن پوست کمک میکند . در اینجا به بررسی تاثیر مثبت برخی روغن های گیاهی می پردازیم .

1-روغن نارگیل:

اغلب خانم ها به دلیل استفاده از مواد آرایشی شیمیایی کرم های دور چشم روند پیری پوست دور چشم را تسریع می کنند و پوست نازک دور چشم از بخش هایی است که نشانه های پیری در آن زود تر بروز می کند.سعی کنید برای پاک کردن آرایش دور چشمتان از روغن نارگیل استفاده کنید.

2-روغن بادام:

این روغن بسیار نرم بوده و حس آرام بخشی را به فرد القا می کند.روغن بادام سریع جذب پوست می شود ، زیاد روی پوست نمی ماند و به علت دارا بودن ویتامین ای از حلقه های تیره دورچشم و چین و چروک ریز و لکه های پوستی جلوگیری می کند.

خواص درمانی روغنهای گیاهی برای پوست

3-روغن هسته انگور:

این روغن بسیار سبک بوده و چربی زیادی ندارد و معمولا برای افزایش رطوبت و شفافیت پوست از آن استفاده می شود.شب ها قبل از این که به رختخواب برود این روغن را روی پوست خود بزنید تا پوستی روشن تر داشته باشید.

4-روغن زیتون:

روغن زیتون علاوه بر طبیعی بودن و قابلیت مرطوب نگهداشتن پوست ، آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین آ  و  ای دارد که باعث احیای پوست های آسیب دیده از اثرات اشعه های خورشید و آلودگی های هوا و مصرف غذاهای آماده می شوند. این آنتی اکسیدان ها توانایی آن را دارند که فعالیت سلول ها را بالا برده و پوست را لطیف تر کنند.اگر روغن زیتون به منظور مرطوب نگهداشتن پوست صورت یا بدن استفاده شود به سطوح عمیق پوست نفوذ کرده و آن را نرم نگه می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *