نقش تغذیه در بهبود عملکرد مغز

1- گردو

شکل ظاهری گردو یک نسخه کوچک از مغز را تداعی می کند. گردو  سرشار از اسید های چرب امگا-3 و پروتئین بوده و به تقویت مغز و بهبود سلامت آن کمک می کند.

 

2- غلات کامل

غلات سبوس دار مانند گندم، جو، جو دو سر  کربوهیدرات  های حاوی قند گلوکز با روند کند انتشار هستند که سوخت بدن را تامین کرده و به مغز قدرت می بخشندو با کاهش کلسترول بد خون  خطر آسیب های مغزی مانند سکته را کاهش می دهند.

 

غلات کامل غذای مغز

3-تخم مرغ

تخم مرغ منبعی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است که می تواند انرژی مورد نیاز صبحگاهی شما را تامین کرده و پشتیبانی برای فعالیت های مغزی باشد.

 

تخم مرغ غذای مغز

4-ماهی

ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و تن نه تنها منبع خوبی از پروتئین محسوب می شوند، بلکه سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 نیز هستند که برای عملکرد درست مغز و سیستم عصبی نیاز است و می توانند مشکلات مغز و  دیگر اختلالات کمبود تمرکز را کاهش دهند.

 

ماهی غذای مغز

5-شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد شیمیایی که از مغز در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و جریان خون به سمت مغز را بهبود می بخشند، است و بر همین اساس، تمرکز و عملکرد حافظه را بهبود می بخشد.

 

شکلات تلخ غذای مغز

6- آجیل

آجیل هاسرشار از ویتامین B6، یک عامل ضروری دوپامین و سروتونین، هستند که ارتباطات نورونی را بهبود می بخشد. ترکیبی از مغزهای خوراکی و دانه ها حاوی اسید فولیک نیز است که حافظه و تمرکز را تقویت می کند، در شرایطی که از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

 

آجیل غذای مغز

7- چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی گرم فوق العاده برای آغاز روز است زیرا از تجمع رسوب پلاک ها پیشگیری می کند . فراوانی رسوب پلاک ها می تواند به شکل گیری بیماری آلزایمر منجر شود و چای سبز بروزاین مشکل را  در مغز را کاهش می دهد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *