پدرومادر گرامی شما الگوی غذایی فرزندتان هستید

رژیم غذایی برای کودکان

به بچه هایمان هر چیزی ندهیم تا بخورند!!!
خیلی از پدران ومادران گرامی نگران چاقی فرزندان خود  هستند اما  واقعیتی هست که نباید نادیده گرفت و باید قبول کرد شیوه زندگی که والدین برای بچه‌هایشان در پیش گرفتند مسئول چاقی ان هاست.
امروزه هم  پدران و هم مادرا ن هر دو سخت گرفتار و مشغول کارند  و به علت کمبود وقت، سعی می‌کنند با خرید انواع غذاهای آماده و یا فست‌فودها گرسنگی بچه هایشان را  ازبین ببرند. پس میشود گفت خود ما هستیم که بچه‌هایمان را به سمت خوردن غذاهای ناسالم ترغیب می‌کنیم .

الگوبرداری غذایی کودکان ازوالدین
بعضی اوقات  می بنید در خانواده‌ها سر انتخاب نوع غذا بین والدین و بچه ها کشمکش پیش می آید، بچه‌ها ترجیح می دهند غذاهای فست‌فودی مثل هات‌داگ، سوسیس و کالباس بخورند در حالی که والدینشون می‌خواهند مواد غذایی حاوی سبزیجات را که سالم‌ترهستن انتخاب کنند. غذاهای ناسالم و مضر برای بچه ها رو میشناسید اما مابرای یادآوری بیشتر درزیر آورده ایم:

 مصرف غذاهای گوشتی آماده و هات‌داگ ممنوع

خب بچه ها و کلا نوجوان ها  غذاهایی مانند هات‌داگ، سوسیس دودی و انواع گوشت‌های فرآوری شده رو دوست دارند  اما این نوع غذاهای گوشتی آماده مواد سرطان‌زای نیتریت و نیترات، رنگ‌های مصنوعی، چربی‌های اشباع، سدیم (نمک) و مواد افزودنی دارند.کودکانی که بیشتر هات‌داگ می‌خورند خطر ابتلا به کم‌خونی در آن ها افزایش پیدا میکند .غذاهای بسته‌بندی شده و آماده که دارای مواد گوشتی فرآوری شده هستند ،روغن‌های هیدروژنه و چربی زیادی دارند.
پس می توان گفت گوشت‌های تازه و فرآوری نشده مانند گوشت مرغ، ماهی تن و یا سینه بوقلمون غذا های سالم و خوبی هستند. راستی برای ساندویچ بچه هایمان  سعی کنیم از نان های سبوس‌دار و کامل استفاده کنیم .
حرف نهایی  با والدین:
اگر شما الگوی خوبی برای کودکت نباشی ازاو توقع نداشته باشید که  اوخوب باشد فرزندتان  الگوی سالم خوردن را مانند خیلی چیزهای دیگر  از روی رفتارهای والدین یاد می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *