پیاده روی چه نقشی در رسیدن به تناسب اندام و سلامت شما دارد؟

 

1- با پیاده روی میل به خوردن شیرینی ها را از بین ببرید

هوس خوردن شیرینی کرده اید قبل از اینکه یک بسته شیرینی بخرید ، پانزده دقیقه پیاده روی کنید. این کار می تواند حرص و اشتیاق تان را نسبت به این قبیل خوراکی ها کم کند.پیاده روی باعث افزایش قند خون در مغز شده و میل شما به شیرینی جات و هر نوع میان وعده ی دیگر را کم می کند.

2- افزایش ترشح هورمون سروتونین 

انجام پیاده روی  سبب تولید هورمون های نشاط آوری مانند سروتونین  در بدن شده و در بهبود خلق و خوی تان مفید است . همچنین سبب تناسب اندام تان خواهد شد.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، روحیه شما را شادتر از گذشته و اندامتان را متناسب تر می کند.

نقش پیاده روی در تناسب اندام

 

3-افزایش سطح انرژی

انجام روزانه پیاده روی، سبب افزایش قدرت اکسیژن رسانی خون به اندام های مختلف و افزایش قدرت پردازش مغز  خواهد شد . بیست دقیقه پیاده روی در روز می تواند تا شصت و پنج درصد میزان خستگی را کاهش داده و می تواند انرژی تان را به مدت دو ساعت بالا ببرد.

4-تقویت سیستم ایمنی بدن

حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، با تقویت سیستم ایمنی بدن  شما  نسبت به  مقابله با عوامل بیماری زا بدن را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازد و سلامت عمومی شما را تضمین می کند.

5-فعال شدن و بیدار کردن حس پویایی در شما

انجام پیاده روی هنگام ظهر  و پس از صرف غذا بسیار مفید است.مطالعات دانشمندان نشان داده است  که پیاده روی سی دقیقه ای در هنگام ظهر و پس از صرف ناهار نه تنها سبب تناسب اندامتان می شود بلکه از سستی و بی حالی و کسلی شما در بعدازظهر می کاهد و شما را فعال تر می سازد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *