آیا از علت سردردهای خود خبر دارید؟

سردرد 

سردرد درد بدی است البته همه دردها سخت و گاها تحمل ناپذیرند اما سردرد یکی از درد هایی است که توان و تحملمان را کاهش داده و فشار زیادی را به ما وارد می کند . ممکن است بعضي سردردها بسيار دردناک باشد و مدت زيادي طول بکشد. طبق یک آمار موثق ارائه شده توسط وزارت بهداشت  ۴۷ درصد آدم‌ ها  يک بار در سال سردرد مي‌گيرند.عوامل زیادی در بروز سردرد موثر است که ما به این عوامل را به شما معرفی می کنیم .

علت های ایجاد سردرد

عوامل ایجاد سردرد چیست؟

۱. مصرف برخی خوراکی ها 

انواع خوراکي‌ هاي فرآوري‌شده، خوراکي‌هاي شور ،شکلات و طعم‌ دهنده‌ هاي خوراکي می توانند یکی از عوامل ابتلا به سر درد به شمار بیایند . بعضی  از همین خوراکي‌ ها نيز مي‌تواند مانند محرک سردرد‌ عمل کند.

۲. مصرف برخی نوشيدني‌ها

مصرف نوشیدنی های کافئین دار و الکلی نقش موثری در بروز سردرد‌ هاي ميگرني دارد.

۳. چاقی

چاقی و داشتن شاخص توده بدنی بالای 30 یکی دیگر از عوامل شناخته شده برای ایجاد سردرد در افراد سنگین وزن است.

۴. استفاده از داروهاي مسکن

استفاده‌ي بيش از حد از دارو‌ هاي مسکن بدون نسخه پزشک ، علت  ایجاد ۵۰ درصد از سردردهاي ميگرني، و ۲۵ درصد از سردردهاي ديگر است. مصرف داروهای مسکن به مدت ۳ روز  در هفته در طول دوره‌ هاي مداوم ممکن است شما را به آنها وابسته کرده و از عوامل ایجاد کننده سردرد شما محسوب شود .

۵. گرسنگی و تشنگی

گرسنگی و تشنگی و کمبود آب بدن با علت سردرد‌ بسياري از آدم‌ ها در ارتباط است.پس زمانی که  سردرد می گیرید آب کافی بنوشید.

۶. استرس 

متاسفانه این روز ها داشتن استرس جزو لاینفک زندگی مردم شده است و استرس نقش کلیدی در بروز انواع بیماری ها و شدت بخشیدن به آن ها را دارد.داشتن استرس و اضطراب نیز در بروز سردرد موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *