پیاز بدن شما را در مقابل انواع بیماری ها واکسینه می کند.

ارزش تغذیه ای پیاز

پیاز منبع غنی  از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد و اسید فولیک و مقدار کمی آهن، مس و روی است که در تامین سلامتی بدن و مبارزه با انواع بیماری ها نقش موثری دارد. این مقاله به بررسی خواص دارویی پیاز می پردازد.

 

خواص پیاز

 

1 – پياز و جلوگیری از ابتلا به تصلب شرایین

پياز  مي‌تواند به حفظ کلسترول خوب کمک و از ابتلا بدن به بيماري‌ هاي قلبي پيشگيري کند. پیاز با داشتن فلاونوئيدي به نام روتين  از تشکيل لخته‌ هاي خوني در عروق پيشگيري مي‌کند.

2 – پياز  و پیشگیری از ابتلا به سرطان

پياز به دليل خواص آنتي‌ اکسيداني‌ برجسته‌، تاثير ويژه‌اي بر کاهش پيشرفت سرطان کبد دارد و از رشد سلول‌ هاي سرطاني پيشگيري مي‌کند.  همچنین مصرف منظم پياز به ميزان 2 بار در هفته، به‌طور واضح خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کم مي‌کند. پياز سرشار از فلاونوييدهاست و از رشد تومور ها جلوگيري و سلول‌ هاي روده بزرگ را از آسيب  سرطان حفظ مي‌کند.

3 – پياز منبع خوبی از اسید فولیک

اسيدفوليک يا ويتامين 9 B يکي از ترکيب هاي مورد نياز مغز و تضمين‌ کننده سلامت روان و احساس  در افراد است. 125 ميلي‌ليتر يا نصف پيمانه آب‌ پياز مي‌تواند 9 درصد از نياز روزانه بدن به اسيد فوليک را برطرف کند بنابراين عادت به خوردن پياز به تامين نياز بدن به اسيد فوليک کمک مي‌کند.

4 – پياز  و پیشگیری از پوکی استخوان در زنان 

تراکم استخوان‌ ها در زناني که روزي يک پياز مصرف مي‌کنند، 5 درصد بيش از زناني است که يک بار در ماه پياز مي‌خورند. از سوي ديگر، در زناني که مرتب پياز مصرف مي‌‌کنند در مقايسه با زناني که پياز نمي‌خورند، احتمال شکستگي لگن 20 درصد کاهش مي‌يابد. بنابراين به خانم‌ ها توصيه مي‌شود براي پيشگيري از ابتلا به پوکي استخوان، خوردن پياز را به يکي از عادت‌ هاي غذايي خود تبديل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *