پیشگیری از حملات صرع

پیشگیری از حملات صرع

 سلامت وب :تمام کسانی که از بیماری صرع رنج می برند، با پرهیز غذایی و پرهیز از قرار گرفتن در برخی شرایط می توانند تا حدودی از حملات صرع جلوگیری کنند یا حداقل از شدت آن بکاهند.

این بیماری که به علل مختلفی مانند ضربه و فشار های وارده به مغز و سایر آثار دیگری از قبیل تومور ها و ناراحتی های انتقالی اندامها و… به وجود می آید. به طور کلی دو نوع صرع وجود دارد: 1. صرع نوزادان 2. صرع بزرگسالان.

مهمترین موردی که بیماران صرعی باید به آن توجه کنند پرهیز غذایی است زیرا ناپرهیزی باعث تجدید حملات صرع و تشدید آن ها می گردد.

رژیم غذایی برای پیشگیری از حملات صرع

چیزهای ترش، لبنیات، میوه های تر، ماهی، جگر، مرغابی، کرفس، و غذاهای چرب و غلیظ و گوشت حیوانات بزرگ مثل گاو،  شتر و کلم قمری، ترب، سیر، پیاز، باقلا، عدس، فلفل، خردل، تره، کاهو، گشنیز را نباید مصرف کرد. بیخوابی مفرط و خواب وسط روز با شکم پر، خشم، غضب، غم و اندوه، آواز بلند، زیاد خواندن کتاب و روزنامه و برق و رعد و اسب سواری یا موتور سواری ، خوردن پنیر و همچنین نشستن در ماشینی که شیشه هایش پایین باشد و فردی که صرع دارد بتواند از آن به خارج نگاه کند همه و همه زیان آور است.

عوامل عود کننده صرع

سرمای شدید، گرمای شدید،  نشستن در مسیر باد و رفتن در بلندی ها و دیدن اشیا سریع الحرکت و مشاهده اشیا خیلی براق و گردان روشنایی زیاد و بوی گوگرد، قطران،  قیر و دیدن آب های روان، دیدن آتش شدید و نشستن در مهتاب،  بوییدن چیز های بد بو و همچنین خوردن زیتون نیز باعث عود حملات صرعی می شود.  این بیماران بایستی پس از سه ساعت از صرف غذا به خواب روند و استراحت کنند، بوییدن پودینه،  دارچین، زیره و انیسون به طور مرتب و همچنین پاشیدن دارو های فوق روی غذای روزانه شخصی که مبتلا به صرع است بسیار مفید و موثر است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *