چرا دور چشم بعضی افراد تیره است؟

 تیرگی دور چشم چه اثراتی بر چهره ما دارد؟

تیرگی دور چشم  تاثیر زیادی بر ظاهر و زیبایی چهره دارد . تیرگی دور چشم سبب می شود تا خسته و خواب آلود به نظر برسید و همچنین سن شما رو بالاتر از سن واقعیتان نشان می دهد. اگر به دنبال درمان تیرگی دور چشم خود هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

تیرگی دور چشم چیست و به چه علت به وجود می آید؟
علت تیرگی دور چشم چیست؟

تیرگی های دور چشم می توانند جنبه ارثی داشته باشند  و یا  از علائم بالا رفتن سن  محسوب شوند. استرس نیز در  بروز  تیرگی های دور چشم  موثر است .این مشکل در هر سنی می تواند به وجود آید  که در دوران بلوغ ابتلا به تیرگی دور چشم شایع تر است . پوست اطراف چشم بسیار نازک است و  سبب بروز مشکلاتی مثل تیرگی می شود .  این ناحیه از صورت غدد چربی نداشته و  احتیاج به مراقبت و توجه خاصی دارد. در زیر به بررسی علل های موثر در بروز تیرگی چشم می پردازیم

1-ارثی بودن تیرگی دور چشم

یکی از علت های عمده تیرگی های دور چشم  عامل ارث می باشد .  نازکی پوست دور چشم و کثرت  تعداد رگهای خونی دور چشم  در پدر یا مادر در انتقال این ویژگی ها به شما موثر است.

2-پارگی رگها

اگر رگهای خونی که تامین کننده خون زیر چشم هستند دچار پارگی شوند ، جریان خون محدود شده و با کاهش سطح هموگلوبین و کاهش اکسیژن در خون تیرگی چشم عارض می شود .

3-کم خونی از عوامل گودی زیر چشم

فقر آهن اغلب همراه با کمبود اکسیژن در خون همراه بوده  و در  تیرگی های پوست موثر است . کم خونی باعث جریان نامناسب خون در رگهاست، بنابراین مویرگ های زیر چشم توانایی تامین  اکسیژن کافی را نداشته  و  در نتیجه سیاهی دور چشم به وجود می آید.

4-تغذیه  نامناسب

نداشتن یک رژیم غذایی مناسب  یکی  دیگر از علت های اصلی تیرگی دور چشم می باشد . کمبود برخی مواد مغذی مثل آهن و ویتامین E  از عوامل ایجاد تیرگی دور چشم می باشد.

5-سیگار کشیدن  

سیگار کشیدن باعث بروز مشکلات عروقی و تنگ شدن رگها و ضعیف شدن  گردش خون می شود که این عوامل منجر به  تیرگی دور چشم خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *