چه بخوریم تا قلب سالمی داشته باشیم؟

 1- هندوانه

هندوانه  منبع آنتی اکسیدان‌ های قوی مانند ویتامین آ و ث بوده و  از بدن در برابر بیماری‌ هایی مانند سرطان و آرتریت محافظت خواهد کرد. هندوانه حاوی ماده‌ای به نام نیترولین است که سبب بهبود جریان خون می شود پتاسیم آن موجب کاهش فشار خون و کاهش اسید اوریک خون می‌گردد.

هندوانه و داشتن قلب سالم

 

 

2- آووکادو

آووکادو حاوی چربی های غیر اشباع و  آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنند. اضافه کردن آووکادو به سالاد باعث می‌شود که مواد مغذی موجود در سبزیجات سالاد سریع‌تر و بیشتر جذب بدن شما شود. سطح بالای فولات در این میوه می‌تواند خطر سکته قلبی را در افراد مستعد کاهش دهد.

 

آووکادو و داشتن قلب سالم

3- تمشک

تمشک غنی از آنتوسیانین‌ های ضد سرطانی نظیر اسید های چرب غیراشباع الاژیک اسید، کوماریک اسید و فرولیک اسید ،کلسیم، ویتامین‌های آ، د و ث، اسید فولیک و فیبر می‌باشد. فیبر تمشک، فیبری محلول به نام پکتین است که باعث کاهش میزان کلسترول و کنترل فشار خون  شده و از این طریق به عملکرد قلب کمک می‌کنند.

 

تمشک و داشتن قلب سالم

 

4- گردو

گردو از لخته شدن خون و انسداد رگ‌ها جلوگیری می‌کند، باعث تنظیم قند و فشار خون و تنظیم سوخت و ساز بدن می‌شود همچنین قابلیت ارتجاعی رگ‌های بدن را افزایش داده و از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. مصرف روزانه ۲ عدد گردو باعث بهبود جریان خون در رگ‌ها خواهد شد.

 

گردو و داشتن قلب سالم

5- ماهی سالمون

سالمون سرشار از ماده‌ای معدنی به نام سلنیوم  و  مقادیر فراوانی امگا ۳ و درصد کمی از لیپید‌ها هستند. امگا۳ باعث کاهش فشار خون و جلوگیری از آریتمی قلبی می‌شود.این اسید چرب ضروری با گشاد کردن عروق خونی و ایجاد تعادل در میزان فشار و چربی خون خطر بروز حمله قلبی را کاهش داده و شانس زنده ماندن بعد از سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

 

ماهی سالمون و داشتن قلب سالم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *