چه عواملی در افزایش سردردهای میگرنی موثر است؟

1-مواد حاوی کافئین:

افزایش یا کاهش مقدار مصرف کافئین نسبت به آن مقداری که بدنتان به آن عادت کرده است، منجر به تشدید سردرد های میگرنی  می شود. توصیه می شود بیش از دو لیوان قهوه در روز مصرف نکنید.

2- کمبود خواب:

کمبود خواب یا خواب بیش از حد، عاملی برای بروز میگرن است. بهترین کار حفظ یک برنامه خواب ثابت است. به رخت خواب رفتن و بیدار شدن منظم تقریباً در یک زمان معین، ممکن است حساسیت شما را کاهش دهد.

3- مصرف برخی  خوراکی ها:

برخی از خوراکی ها، موثر ترین عوامل ابتلا به میگرن به شمار می روند. مانند شکلات،  ترشی ها ، خشکبار، کره بادام زمینی، مرکبات، موز، انجیر، کشمش،پیتزا، آسپارتام (شیرین کننده های مصنوعی)، ، سوسیس، ژامبون ، هات داگ، نخود فرنگی، باقالی، لوبیا سبز و غذاهایی که حاوی مونو سدیم گلوتامیت هستند مانند سس سویا

عوامل تشدید کننده سردرد های میگرنی

4- نور:

نورهای خیلی زیاد و خیره کننده مانند نور خورشید یا اشعه منعکس شده از دستگاههای الکترونیکی مانند مانیتور کامپیوتر و تلویزیون می توانند در برخی افراد میگرن ایجاد کنند. استفاده از عینک آفتابی در روزهای روشن و دوری از نورهای شدید و فلاش ها می تواند در جلوگیری موثر باشند.

5- مصرف برخی  داروها:

برخی از داروهای تجویزی و برخی از داروهایی که بدون نسخه قابل تهیه هستند مانند آنتی هیستامین ها و دکونژستانها و بازکننده های عروق و مکمل های گیاهی می توانند عامل میگرن باشند.

6- داشتن استرس و نگرانی:

تا آنجا که ممکن است از قرار گرفتن در محیط های استرس زا در محیط کار و خانه خود دوری کنید. با پیش بینی این شرایط میزان استرس را کاهش دهید و از تکنیک های مدیریت استرس مانند تنفس عمیق یا مدیتیشن بهره ببرید.

7- مصرف  دخانیات:

سیگار کشیدن یا در معرض دود سیگار بودن   واستعمال سایر دخانیات می تواند با میگرن ارتباط داشته باشد و در درمان آن تداخل ایجاد کند.

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *