چه عواملی زیبایی شما را تهدید می کند؟

1- مصرف غذاهای فرآوری شده

سوسيس و کالباس  به دليل داشتن مواد افزودني علاوه بر آسيب رساندن به کبد، روي شادابي پوست نيز تاثير مخربي داشته و می تواند سبب  خارش يا بيماري هاي حاد پوستي شود.

2- کشیدن سیگار

کشیدن سیگار سبب  کاهش ميزان مواد مغذي موردنياز پوست و جريان اکسيژن همراه خون شده و  رنگ پوست و بيش از همه چهره شما را کدر مي کند و باعث ايجاد چين و چروک در پوست نيز شده و آن را خراب مي کند. همچنين نيکوتين موجود در سيگار باعث باريک شدن رگ هاي خوني شده و اين امر از جريان مناسب خون در مويرگ ها جلوگيري کرده وسبب  پيري زودترس در سطح پوست می شود.

عوامل موثر در زشت شدن شما

3- نور خورشید

نور خورشيد براي ساخت ويتامين D در بدن لازم است اما اگر براي مدت طولاني در معرض نور شديد خورشيد قرار بگيريد، این امر باعث بروز چروک و لکه قهوه اي روي پوست ،سرطان پوست و تخريب الياف کلاژن و الاستين موجود در پوست می شود.

3- کم خوابی

اگر شما ۶ تا ۸ ساعت در روز خواب کافي نداشته باشيد، آثار خستگي روي پوست‌تان ديده مي‌شود. خواب کافي سبب تنظيم متابوليسم بدن شده و موجب دفع مواد زايد و سمي از عضلات، کبد و پوست مي‌شود. داشتن خواب کافی شادابي پوست و رفع خستگي عضلات‌ را برايتان به ارمغان مي‌آورد.

4- استفاده زیاد از لوازم آرایشی

استفاده زیاد و بی رویه از لوازم آرایشی در طولانی مدت از زیبایی چهره شما می کاهد.عوامل ايجاد کننده لک و جوش ممکن است در لوازم آرايش شما پنهان شده باشند. اين علايم ممکن است توسط کرم هاي موضعي، لوسيون ها و لوازم آرايشي ايجاد شوند. استفاده مکرر از لوازم آرایشی سبب می شود پوست تحریک شده و راه تنفس پوست بسته شود .اگر شب ها با آرایش به رختخواب می روید این مشکل را دوچندان می کنید .فرچه  هم  مي تواند باکتري، ويروس، ساير عوامل بيماري زا را در خود نگه دارد و به صورت شما انتقال دهد. حداقل هفته اي يک بار فرچه آرايشي خودتان را تميز و ضدعفوني کنيد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *