چه عواملی زیبایی شما را تهدید می کند؟

1- مصرف غذاهای فرآوری شده

سوسیس و کالباس  به دلیل داشتن مواد افزودنی علاوه بر آسیب رساندن به کبد، روی شادابی پوست نیز تاثیر مخربی داشته و می تواند سبب  خارش یا بیماری های حاد پوستی شود.

2- کشیدن سیگار

کشیدن سیگار سبب  کاهش میزان مواد مغذی موردنیاز پوست و جریان اکسیژن همراه خون شده و  رنگ پوست و بیش از همه چهره شما را کدر می کند و باعث ایجاد چین و چروک در پوست نیز شده و آن را خراب می کند. همچنین نیکوتین موجود در سیگار باعث باریک شدن رگ های خونی شده و این امر از جریان مناسب خون در مویرگ ها جلوگیری کرده وسبب  پیری زودترس در سطح پوست می شود.

عوامل موثر در زشت شدن شما

3- نور خورشید

نور خورشید برای ساخت ویتامین D در بدن لازم است اما اگر برای مدت طولانی در معرض نور شدید خورشید قرار بگیرید، این امر باعث بروز چروک و لکه قهوه ای روی پوست ،سرطان پوست و تخریب الیاف کلاژن و الاستین موجود در پوست می شود.

3- کم خوابی

اگر شما ۶ تا ۸ ساعت در روز خواب کافی نداشته باشید، آثار خستگی روی پوست‌تان دیده می‌شود. خواب کافی سبب تنظیم متابولیسم بدن شده و موجب دفع مواد زاید و سمی از عضلات، کبد و پوست می‌شود. داشتن خواب کافی شادابی پوست و رفع خستگی عضلات‌ را برایتان به ارمغان می‌آورد.

4- استفاده زیاد از لوازم آرایشی

استفاده زیاد و بی رویه از لوازم آرایشی در طولانی مدت از زیبایی چهره شما می کاهد.عوامل ایجاد کننده لک و جوش ممکن است در لوازم آرایش شما پنهان شده باشند. این علایم ممکن است توسط کرم های موضعی، لوسیون ها و لوازم آرایشی ایجاد شوند. استفاده مکرر از لوازم آرایشی سبب می شود پوست تحریک شده و راه تنفس پوست بسته شود .اگر شب ها با آرایش به رختخواب می روید این مشکل را دوچندان می کنید .فرچه  هم  می تواند باکتری، ویروس، سایر عوامل بیماری زا را در خود نگه دارد و به صورت شما انتقال دهد. حداقل هفته ای یک بار فرچه آرایشی خودتان را تمیز و ضدعفونی کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *