چگونه با روش های خانگی لک های پوستی ناشی از بارداری را از بین ببریم؟

در دوران بارداری  ممکن است  لکه‌های قهوه‌ای روی پوست صورت ایجاد  شود . معمولا این لکه ها بعد از به دنیا آوردن کودک کمرنگ می‌شوند و یا از بین می‌روند.علت به وجود آمدن این لکه ها افزایش ملانین است .البته مشکلات هورمونی، استرس و کم خوابی، کمبود ویتامین بدن و نور آفتاب مستقیم هم باعث افزایش ملانین بدن و در نتیجه لکه دار شدن پوست می‌شود.در این مفاله چند ماده ای که در از بین بردن لک های ناشی از بارداری مفید است را به شما معرفی می کنیم.

1– پرتقال

ویتامین C در دوران حاملگی برای زنان لازم و ضروری است ماساژ پوست با پرتقال  می تواند با دارا بودن ویتامین ث از بروز لکه های پوستی ناشی از بارداری جلوگیری نماید.حتی اگر پرتقال در دسترستان نبود  آب لیموی تازه  را با عسل  مخلوط کنید و روزانه روی پوستتان بمالید و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند کمک زیادی در روشن نگه داشتن پوست و از بین بردن لکه ها می‌کنید.

پرتقال و از بین بردن لک های حاملگی

2-ویتامین E

مصرف خوراکی های حاوی این ویتامین  مانند اسفناج  آجیل ها  تخمه افتاب گردان و ……در برنامه غذایی روزانه تا حدود زیادی جهت از بین بردن ملاسمای حاملگی موثر است .شما حتی می‌توانید از کپسول‌ های ویتامین استفاده کنید و روغن داخل آن را به پوستتان بمالید.

ویتامین ای و از بین بردن لک های حاملگی

3-ماست

ماست را با جوان گندم  و عسل و لیمو مخلوط کنید خمیری یک دست به دست بیاورید وبه مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. بگذارید تا ماسک روی صورت خشک شود سپس صورتتان را با آب بشویید .ماست به علت داشتن اسید لاکنیک در روشن کردن پوست بسیار موثر است .شما حتی می توانید  ماست را به تنهایی روی پوست خود بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را بشویید.

ماست و از بین بردن لک های حاملگی

4- سیب‌زمینی

سیب زمینی را می‌توانید حلقه حلقه کنید و روی پوستتان ماساژ دهید. ویا میتوانید آن را رنده کنید و با عسل مخلوط کنید و روی پوست بمالید.تا لکه های صورترا از بین ببرید.

 

سیب زمینی  و از بین بردن لکهای حاملگی

5- پیاز قرمز

آب پیاز قرمز خاصیت اسیدی دارد و برای از بین بردن لکه های ناشی از بارداری  بسیار مفید است. آب پیاز قرمز  را به تنهایی رو ی صورت بمالید و یا با کمی عسل مخلوط کنید بگذارید مدتی روی صورتتان بماند.

از بین بردن لک های حاملگی با پیاز قرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *