چگونه در گرمای تابستان از پوستمان مراقبت کنیم؟

با فرا رسیدن فصل تابستان و گرماي هوا با افزایش  آفتاب سوختگي، تشديد لکه هاي پوستي و تيرگي پوست اطراف چشم مواجه خواهیم بود که باید راه های مراقبت از پوست را جهت جلوگیری از این آسیب های پوستی بدانیم این مطلب به معرفی روش هایی جهت جلوگیری از بروز این عوارض پوستی می پردازد.

مراقبت از پوست در مقابل آفتاب

تغذیه در فصل تابستان 

در فصل تابستان با تغذيه مواد حاوی  آنتي اکسيدان از پوست در برابر آسيب هاي نور خورشيد محافظت کنید  . مصرف سبزيجات نارنجی رنگ  و سبزرنگ برگ دار مانند هويج،  اسفناج، منابع چربي مفيد از جمله روغن زيتون، روغن جوانه گندم، دانه هاي روغني، غلات سبوس دار، تخم مرغ و ماهي تن  به علت داشتن خواص آنتی اکسیدانی در محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از گرما و آفتاب مفید می باشد .

استفاده از کرم  ضد آفتاب 

جهت محافظت از پوست در مقابل اشعه های زیان بار خورشید  زمان هايي از خانه خارج شوید  که تابش آفتاب خيلي شديد نباشد. و هميشه از کرم ضد آفتاب مناسب با SPF حداقل 20 براي بزرگسالان و حداقل 30 براي بچه ها استفاده کنيد.

استفاده از کرم مرطوب کننده 

در صورتي که پوست خيلي حساس يا خيلي خشک داريد،حتما از لوازم آرایش مرغوب استفاده کرده و همیشه آن ها را با شیر پاک کن از سطح پوستتان پاک کنید . پس از هر بار حمام گرفتن نيز از کرم مرطوب کننده جهت آبرسانی به پوستتان استفاده کنید .با انجام اين اقدامات ، پوست شما به خوبي تغذيه شده و سلول هاي مرده به سرعت از بين مي روند. و در فصل گرما از آسیب های وارده به پوست تا حدود زیادی در امان خواهید ماند .اگر نسبت به نور خورشید حساسیت دارید و پس از چند روز از آغاز فصل گرما دچار خارش ها و بروز دانه هاي قرمزی بر  روي پوست خود  مي شويد، حتی الامکان از قرار گرفتن به مدت طولانی  در برابر اشعه هاي خورشيد، اجتناب کنید و حتما از کلاه عینک و کرم های ضد آفتاب استفاده کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *