چگونه در گرمای تابستان از پوستمان مراقبت کنیم؟

با فرا رسیدن فصل تابستان و گرمای هوا با افزایش  آفتاب سوختگی، تشدید لکه های پوستی و تیرگی پوست اطراف چشم مواجه خواهیم بود که باید راه های مراقبت از پوست را جهت جلوگیری از این آسیب های پوستی بدانیم این مطلب به معرفی روش هایی جهت جلوگیری از بروز این عوارض پوستی می پردازد.

مراقبت از پوست در مقابل آفتاب

تغذیه در فصل تابستان 

در فصل تابستان با تغذیه مواد حاوی  آنتی اکسیدان از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت کنید  . مصرف سبزیجات نارنجی رنگ  و سبزرنگ برگ دار مانند هویج،  اسفناج، منابع چربی مفید از جمله روغن زیتون، روغن جوانه گندم، دانه های روغنی، غلات سبوس دار، تخم مرغ و ماهی تن  به علت داشتن خواص آنتی اکسیدانی در محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از گرما و آفتاب مفید می باشد .

استفاده از کرم  ضد آفتاب 

جهت محافظت از پوست در مقابل اشعه های زیان بار خورشید  زمان هایی از خانه خارج شوید  که تابش آفتاب خیلی شدید نباشد. و همیشه از کرم ضد آفتاب مناسب با SPF حداقل 20 برای بزرگسالان و حداقل 30 برای بچه ها استفاده کنید.

استفاده از کرم مرطوب کننده 

در صورتی که پوست خیلی حساس یا خیلی خشک دارید،حتما از لوازم آرایش مرغوب استفاده کرده و همیشه آن ها را با شیر پاک کن از سطح پوستتان پاک کنید . پس از هر بار حمام گرفتن نیز از کرم مرطوب کننده جهت آبرسانی به پوستتان استفاده کنید .با انجام این اقدامات ، پوست شما به خوبی تغذیه شده و سلول های مرده به سرعت از بین می روند. و در فصل گرما از آسیب های وارده به پوست تا حدود زیادی در امان خواهید ماند .اگر نسبت به نور خورشید حساسیت دارید و پس از چند روز از آغاز فصل گرما دچار خارش ها و بروز دانه های قرمزی بر  روی پوست خود  می شوید، حتی الامکان از قرار گرفتن به مدت طولانی  در برابر اشعه های خورشید، اجتناب کنید و حتما از کلاه عینک و کرم های ضد آفتاب استفاده کنید .

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *