چگونه رنگ پوستمان را روشن کنیم؟

اگر رنگ پوستتان تیره است و تمایل به روشن کردن رنگ پوستتان دارید باید حداقل ۸-۱۰ لیوان آب در روز بنوشید و یا از مقدار زیادی مایعات به صورت آب میوه استفاده کنید قطعا داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای روشن شدن پوستتان  به طور طبیعی لازم بودهبه نحوی که  همه منابع مهم مواد غذایی که غنی از روی، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد را برای بدنتان تامین کند استفاده از ماسک های خانگی که در ذیل می آید نیز جهت روشن شدن پوست شما مفید می باشد.

ماسک های روشن کننده پوست

1-ماسک آب خیار و عسل

مخلوط آب خیار با عسل طبیعی با مقدار مساوی حداقل دو بار در هفته به مدت چند ماه لکه های پوستی را از بین می برد و به زیبایی پوست کمک می کند.

2-ماسک زردچوبه و عرق نعناع

زردچوبه در بسیاری از کرم ها و محصولات استفاده می شود. زردچوبه به کاهش ملانین ناشی از تیرگی پوست کمک میکند . عرق نعنا دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی و سفید کنندگی. مخلوط عرق نعناع با زردچوبه یک بار در هفته برروی پوست بزنید این ترکیب کمک خواهد کرد که به طور طبیعی پوست سفید شود.

3 -ماسک ماست و  جوانه  گرم

ماست دارای اسید لاکتیک بوده که در  روشن کردن رنگ پوست موثر است . جوانه گندم  با دارا بودن خواص سفید کننده به همراه ماست  پوستتان  را روشن و درخشان می کند.

4- ماسک گوجه فرنگی و بلغور جو

گوجه فرنگی سفید کننده پوست بوده  و در از بین بردن  جوش های سرسیاه مفید است  . یک قاشق  آب گوجه فرنگی و یک قاشق چای خوری از بلغور جو را باهم مخلوط کرده تا خمیری شکل شود سپس آن را بر  روی صورت خود به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بگذارید . هنگامی که خشک شد با آب ولرم بشوئید .

5- ماسک آب پرتقال و زعفران

آب پرتقال به سفید کردن پوست چرب کمک می کند . زنانی که دارای پوست چرب هستند می توانید یک عدد آب پرتقال را با مقداری زعفران ترکیب کنند . حدود ده دقیقه بماند سپس با آب گرم بشورید. آب پرتقال به طور طبیعی تصفیه کننده پوست است

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *