چگونه رنگ پوستمان را روشن کنیم؟

اگر رنگ پوستتان تیره است و تمایل به روشن کردن رنگ پوستتان دارید باید حداقل ۸-۱۰ ليوان آب در روز بنوشید و یا از مقدار زيادي مايعات به صورت آب ميوه استفاده کنید قطعا داشتن يک رژيم غذايي متعادل براي روشن شدن پوستتان  به طور طبيعي لازم بودهبه نحوی که  همه منابع مهم مواد غذايي که غني از روي، ويتامين ها و مواد معدني مي باشد را برای بدنتان تامین کند استفاده از ماسک های خانگی که در ذیل می آید نیز جهت روشن شدن پوست شما مفید می باشد.

ماسک های روشن کننده پوست

1-ماسک آب خيار و عسل

مخلوط آب خيار با عسل طبيعي با مقدار مساوي حداقل دو بار در هفته به مدت چند ماه لکه هاي پوستي را از بين مي برد و به زيبايي پوست کمک مي کند.

2-ماسک زردچوبه و عرق نعناع

زردچوبه در بسياري از کرم ها و محصولات استفاده مي شود. زردچوبه به کاهش ملانين ناشي از تيرگي پوست کمک ميکند . عرق نعنا داراي خواص ضد باکتريايي طبيعي و سفيد کنندگي. مخلوط عرق نعناع با زردچوبه يک بار در هفته برروي پوست بزنيد اين ترکيب کمک خواهد کرد که به طور طبيعي پوست سفيد شود.

3 -ماسک ماست و  جوانه  گرم

ماست داراي اسيد لاکتيک بوده که در  روشن کردن رنگ پوست موثر است . جوانه گندم  با دارا بودن خواص سفيد کننده به همراه ماست  پوستتان  را روشن و درخشان مي کند.

4- ماسک گوجه فرنگي و بلغور جو

گوجه فرنگي سفيد کننده پوست بوده  و در از بین بردن  جوش هاي سرسياه مفید است  . یک قاشق  آب گوجه فرنگي و يک قاشق چاي خوري از بلغور جو را باهم مخلوط کرده تا خمیری شکل شود سپس آن را بر  روي صورت خود به مدت ۱۵-۲۰ دقيقه بگذارید . هنگامي که خشک شد با آب ولرم بشوئيد .

5- ماسک آب پرتقال و زعفران

آب پرتقال به سفيد کردن پوست چرب کمک مي کند . زناني که داراي پوست چرب هستند مي توانيد يک عدد آب پرتقال را با مقداري زعفران ترکيب کنند . حدود ده دقيقه بماند سپس با آب گرم بشوريد. آب پرتقال به طور طبيعي تصفيه کننده پوست است

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *