چگونه سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم؟

 

1- داشتن خواب کافی

افرادی که ساعت خواب کمتری دارند  بیشتر دچار سرما خوردگی و سایر بیماری ها می شوند .اما در مقابل افرادی که به میزان کافی می خوابند  کمتر دچار بیماری های مختلف شده  و سیستم ایمنی بدنشان، در مقابله با عوامل بیماری زا قویتر است . کم خوابی باعث افزایش هورمون استرس و التهاب بیشتر در بدن می شود، که هر دو آنها در تضعیف سیستم دفاعی بدن موثر هستند.

2-ورزش کردن

سعی کنید به طور روزانه و منظم  ورزش کنید،چرا که این کار در تقویت  سیستم ایمنی بدن و مقابله  بهتر با بیماری ها مفید است . انجام  ورزش به طور منظم، باعث افزایش مواد شیمیایی موجود در بدن که مسئول ایجاد احساس خوب هستند، شده  و به داشتن خواب بهتر کمک می کند ، که هر دو برای سیستم ایمنی بدن مفیدند.

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن چیست؟

3-استفاده از غذاهای سالم 

مصرف موادغذایی شیرین، سبب کاهش فعالیت  سلول های ایمنی بدن در مبارزه با ویروس ها و باکتری ها  می شود. این اثر حداقل تا چند ساعت بعد از مصرف دو عدد نوشیدنی شیرین ادامه دارد.پس به جای استفاده از مواد شیرین میوه ها و سبزیجات بیشتری را  مصرف کنید، که مقادیر زیادی از مواد مغذی مانند ویتامین های ث و ای، بتاکاروتن و روی را دارند.

4- کنترل و کاهش سطح استرس 

استرس طولانی مدت، بدن شما را در معرض جریان ثابت هورمون های استرس قرار می دهد که سیستم ایمنی را تضعیف می کنند.کاهش استرس باعث کاهش هورمون استرس در بدن شده و به داشتن خواب بهتر کمک می کند که عملکرد ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

 

5-شاد باشید و بخندید

خندیدن  و شادی کردن برای سلامتی بدن مفید است. خندیدن میزان هورمون های استرس بدن را کم می کند و یک نوع گلبول سفید خون را که با بیماری ها می جنگد، افزایش می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *