چگونه پوستمان را پاکسازی کنیم؟

1- استفاده از  بخور های گیاهی

جهت استفاده از بخور های گیاهی برای پاکسازی پوستتان  3 لیوان آب را بجوشانید و از هر کدام از گیاهان بومادران، مریم گلی، اکلیل کوهی و نعنای وحشی، یک قاشق چایخوری به این آب اضافه کنید. پس از 5 دقیقه که دم کشید، صورت را در فاصله 25 سانتیمتری ظرف بگیرید و در حالیکه چشمانتان بسته است، ده دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب سرد بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید.

2- نوشیدن آب

روزانه هشت تا ده لیوان آب بنوشید. این میزان آب، بدن را تا حدودی آبرسانی می کند و در نتیجه انعطاف پذیری و نرمی پوست حفظ شده و از تجمع سموم بدن در لایه فوقانی پوست جلوگیری می شود.برای حفظ آب در لایه داخلی پوست و در نهایت کمک به دفع آن، باید هر روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

راه های پاکسازی پوست

3- برس کشیدن پوست

کشیدن یک برس نرم بر روی پوست، یک ترفند ژاپنی است که به گردش خون در سطح پوست و در نتیجه اکسیژن رسانی به این قسمت کمک می کند. با این کار، منافذ پوست کاملا باز و سموم به راحتی از آن دفع می شوند.

4- مصرف آنتی اکسیدان ها

مصرف مواد غذایی که حاوی چربی های غیر اشباع و امگا 3 هستند، مثل ماهی، گردو، روغن کلزا و نیز میوه ها و سبزیجات که حاوی آنتی اکسیدان هستند، از انسداد کبد جلوگیری می کند و در نتیجه پاکسازی پوست به راحتی انجام می گیرد.

5- نوشیدن دم کرده گیاه  بابا آدم

مصرف ریشه بابا آدم  برای تعریق پوست و پاکسازی آن بسیار نافع است. برای این منظور، نیم لیتر آب را بجوشانید و 10 گرم ریشه گیاه ارقیطون (بابا آدم) را به آن بیافزایید. وقتی غلظت مواد به یک سوم رسید، آن را صاف کنید و در ظرفی بریزید. روزانه سه فنجان از این جوشانده را بصورت ولرم میل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *