چگونه کودک با هوشی را به دنیا بیاوریم؟

قبل از اینکه متوجه بارداری خود شوید  مغز کودک شما در حال شکل گیری است. لوله های عصبی و ساختمان هایی که برای رشد اعصاب و ستون نخاعی ضروری هستند درست زمانی که شما متوجه توقف پریود خود می شوید شروع به شکل گیری می کنند و به سرعت به سمت تکامل پیش می روند این مقاله به بررسی راه های افزایش هوش جنین در شکم مادر پرداخته است .

افزایش هوش کودک در شکم مادر

۱) استفاده از غذا های دریایی

اسیدهای چرب امگا ۳ حاوی DHA و AA  بوده و  برای تکامل مغز در حال شکل گیری جنین ضروری اند.  در هفته های ۲۷ تا ۳۰ بارداری، زمانی که مغز به سرعت در حال رشد است، دریافت مکمل اسیدچرب امگا۳ تاثیر بسزایی در افزایش کارایی مغز او دارد .  ماهی یکی از بهترین منابع امگا۳ است. البته پزشکان  به دلیل  وجود سطح بالایی از جیوه در برخی ماهی ها با مصرف میزان زیادی از ماهی  در دوران بارداری موافق نیستند. به همین دلیل از پزشک خود درمورد نوع ماهی و مقدار مصرف آن سوال کنید.

۲) آزمایشات حین بارداری را جدی بگیرید

قبل از اینکه تصمیم به بارداری بگیرید با انجام یک آزمایش خون و ادرار از سلامت کلی خود مطمئن شوید.  بعد از بارداری هم حتما با مراجعه منظم به پزشک از سلامت خود و جنین تان مطمئن شوید. امروزه انجام آزمایشات غربالگری  روش مطمئنی در تشخیص سلامت جنین و عدم ابتلا جنین به مشکلات مغزی می باشد .

۳) برای جنینتان موسیقی بگذارید

جنین در شکم مادرش هر آنچه در دنیای بیرون اتفاق می افتد را می شنود و همه اینها به نوعی روی مغزش تاثیر می گذارد. گذاشتن موسیقی ،خواندن کتاب ،خواندن لالایی ،گوش دادن به قرآن و شنیدن آهنگ های شاد همگی  برای  تکمیل فرآیند یادگیری  و افزایش ضریب هوشی  جنین پس از تولد ضروری است. انجام این امور سبب رشد  سلول های مغزی و تقویت حس شنوایی جنینتان می شود.

4) از تمام گروه های غذایی در وعده های غذایی خود استفاده کنید

در بارداری از غذاهای سالم و  سرشار از پروتئین، غلات کامل، حبوبات، میوه و سبزی استفاده کنید . عدم مصرف غذا به دلیل ترس از اضافه وزن بالا  سبب تاخیر تکامل گفتاری و حرکتی و کاهش ضریب هوشی جنین می شود.

5)مکمل های تجویزی توسط پزشک را حتما مصرف کنید

مکمل هایی  که برایتان تجویز می شود سرشار از مواد مغذی و موادی است که جنین برای رشدونمو به آن احتیاج دارد. اسیدفولیک مهم ترین و بااهمیت ترین ماده برای تکامل مغزی جنین در حال رشد است چرا که این ماده خطر بیماری های نقص لوله عصبی  را در کودک کاهش می دهد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *