کاهش وزن با گذاشتن بالون معده

یکی از روشهای مورد استفاده برای درمان چاقی استفاده از بالون معده می باشداین روش به صورت سرپایی انجام می شود.در روش بالون معده، با گذاشتن بالون در معده حدود نیم تا دو سوم از معده پر می شود و مقدار غذای مصرفی توسط فرد کاهش می یابد.حجم معده پر می شود و به علت مایعی که در داخل بالون قرار دارد، گرسنگی مهار می شود.

جنس بالون معده از سیلیکون است و 6 تا حداکثر 9 ماه در معده باقی می ماند. البته این مدت به نوع بالون و مقاومت آن در برابر اسید معده بستگی دارد.اما نهایت زمان ماندگاری بالون درون معده 8تا 9ماه می باشد.

هنگام عمل، بالون با مایعی به نام «نرمال سالین» و محلول آبی رنگی به نام « متیلن بلو» پر می شود و برای بیمار توضیح می دهیم که اگر به هر علت بالون سوراخ یا پاره شود، این محلول آبی رنگ در ادرار و مدفوع دیده می شود و بیمار باید بلافاصله موضوع را به پزشک اطلاع دهد تا بالون خارج شود.علامت  دیگر سوراخ یا پاره شدن بالون، احساس نکردن حجم بالون در معده توسط فرد است که در این حالت یا  بالون از طریق دستگاه گوارش دفع می شود. ویا  اینکه در قسمت دیگری از دستگاه گوارش گیر می کند و انسداد روده به وجود می آورد که با جراحی آن را خارج می کنند.

همه چیز در مورد بالون معده

پس از گذاشتن بالون درون معده برای چک کردن بالون و نحوه تغذیه، حداقل باید ماهی یک بار به پزشک مراجعه کنید. هدف اصلی از گذاشتن بالون  تغییر دادن شیوه زندگی بیمار است. اما اگر بیماری نتواند سبک زندگی اش را تغییر دهد، ما با این روش او را مجبور می کنیم برای یک مدت زمان معین، نوع تغذیه خود را تغییر دهد.از آن جا که هیچ عملی بدون عارضه نیست  پس از گذاشتن بالون عارضه ای که در برخی افراد  پیش می آید، این است که فرد دچار حالت تهوع و درد معده می شود. این حالت چند روز طول می کشد تا معده به بالون عادت کند، بعد از آن دیگر نباید مشکلی به وجود بیاید، مگر این که بیمار پرخوری کند و دچار درد معده شود.

لازم به ذکر است خانم های باردار وبیمارانی که قبلا عمل معده داشته اند، یا به زخم معده یا اثنی عشر، مبتلا هستند، نباید از بالن استفاده نمایند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *