آشنایی با فوائد شکلات تلخ

شکلات تلخ چیست؟

شکلات تلخ  سرشار از کاکائو و  مواد معدنی همچون منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، آهن ، روی یا حتی ویتامین ها ، به ویژه ویتامین های گروه ب است و  فلاونوئید موجود در آن ، عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد. استفاده از شکلات تلخ خواص بی شماری دارد که ما در این مطلب به معرفی برخی از این خواص می پردازیم.

فوائد شکلات تلخ

1-  ضد افسردگی 

شکلات تلخ به دلیل داشتن منیزیم برای تقویت روحیه  و احساس آرامش  بسیار عالی است. همچنین شکلات تلخ به علت دارا بودن خواصی  مشابه  آمفتامین ها به عنوان  یک ماده ضد افسردگی طبیعی شناخته می شود .

2-پیشگیری از بیماری های قلب و عروق

فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ با کاهش  میزان کلسترول بد (ال.دی.ال)  خون از بروز بیماری های قلبی در بدن جلوگیری می کند .

3- پیشگیری از افزایش فشار خون و ابتلا به دیابت

فلاونوئید موجود در شکلات تلخ ،  فشار خون را به طور قابل توجهی پایین می آورد و به حفظ آن در سطح ثابت کمک می کند. به علاوه شکلات تلخ از بروز دیابت نوع دو نیز جلوگیری می کند.

4- جلوگیری از پیری زودرس

کاکائو  سرشار از فلاونوئید و به ویژه آنتی اکسیدان کاتچین است. این آنتی اکسیدان در جوانی و حفظ جوانی و پیشگیری از پیری زودرس موثر است .

5-جلوگیری از اضافه وزن 

شکلات تلخ  سرشار از چربی و کربوهیدرات ها و  ویتامین های زیادی است که برای بدن بسیار مفید است. خوردن مقداری شکلات تلخ در روز به جای سایر مواد غذایی پرکالری و بدون ارزش غذایی نه تنها سبب اضافه وزن نمی شود بلکه از ابتلا به چاقی نیز جلوگیری می کند . با مصرف  روزانه حدود 30 گرم شکلات تلخ (حداقل 70 درصد) ،می توانید هم کالری خود را از راه سالمی تامین کنید و هم از ریزه خواری و خوردن غذاهای بی ارزش و پرکالری جلوگیری کنید .هر 100 گرم شکلات ، 500 کالری انرژی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *